c_300_250_16777215_10_images_01454457447.jpg

ترکمن سسی-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اعلام اینکه واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در این استان پلمپ می شوند، از صاحبان این واحدها خواست که نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا، حسینقلی قوانلو در نشست کمیسیون نظارت مرکز استان در سخنانی ضمن اخطار به واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، اظهارداشت: پروانه کسب نوعی شناسنامه و هویت واحد صنفی است و باعث ممانعت از تخلف صنفی شده و نظارت را آسان تر می کند.

وی افزود: در این خصوص نمایندگان اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان های استان به واحدهای فاقد پروانه مراجعه و اخطار لازم به صاحبان آنها داده می شود و در صورتی که در مهلت قانونی نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام نکنند، این واحدها توسط نیروی انتظامی پلمپ خواهد شد.

وی همچنین گفت: در ایام پایانی هر سال شاهد رشد بی رویه واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان های استان هستیم و وجود چنین تخلفی، تضییع حقوق کسبه های دارای پروانه محسوب می شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز گلستان نیز در خصوص ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب واجرای ماده 71 (موضوع نصب صندوق مکانیزه فروش) توسط واحدهای صنفی مشمول گزارشی ارائه کرد.

همچنین گزارش رئیس هیات اجرایی برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی در خصوص انتخابات اتحادیه هایی که کمتر از 6ماه به پایان دوره هیات مدیره آنها مانده است، صورتجلسه کمیته فرعی نرخ گذاری کالا و خدمات در خصوص نرخ خدمات توقفگاه خودرو و قالیشویان، دفاعیات اتحادیه صنف خراز و پوشاک شهرستان گرگان در خصوص تخلفات ابلاغی توسط کمیته بازرسی کمیسیون نظارت، گزارش کمیته بازرسی کمیسیون نظارت در خصوص بازرسی از عملکرد اتحادیه صنف ها از جمله بنگاه معاملات ملکی، درب و پنجره سازان آهنی، خبازان، عکاسان شهرستان گرگان و نامه رسیده در خصوص اتحادیه آلومینیوم کاران در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گزارش اتاق اصناف گلستان، در این استان 45 هزار واحد صنفی ، 12 اتاق اصناف و 295 اتحادیه صنفی اعم از توزیعی وخدماتی، تولیدی و خدمات فنی وجود دارد.

براساس آمارهای غیر رسمی هشت هزار و 300 واحد صنفی گلستان فاقد پروانه هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر