c_300_250_16777215_10_images_00853.jpg

ترکمن سسی-فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: بندر خشک اینچه‌برون استان گلستان با هدف ایجاد زیرساخت‌های اشتغال در منطقه احداث می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم، محمد حمیدی در حاشیه افتتاح طرح‌های گمرک استان گلستان در جمع شماری از مدیران استان گلستان و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور یکی از زیرساخت‌های ایجاد اشتغال را احداث بندر خشک دانست و اظهار داشت: این بندر با مساحت یک‌هزار و 250 هکتار در حال احداث است که 734 هکتار آن برای استعلام امور اراضی مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

وی افزود: اعتبار این مجموعه که در آن احداث تاسیسات دپو و صادرات و واردات غلات خواهد بود 300 میلیارد تومان است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: هزینه دیوارکشی و ایجاد ایستگاه آن 6 میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از این بندر یک‌هزار و 503 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

حمیدی گفت: هدف از اجرای این طرح ماندگاری مرزنشینان، تسهیل در صادرات غلات و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: منطقه اینچه‌برون و گمرک نقش بسیار مهمی در توسعه شهرستان به خصوص بخش داشلی برون دارد و در چند سال اخیر با کاهش نزولات آسمانی مشکلات عدیده‌ای برای درآمد این مردم و مهاجرت آنان به شهر به وجود آمده است.

وی گفت: اگر در وضعیت معیشت و اشتغال این افراد تدبیر نشود سبب خروج مرزنشینان خواهد شد که این تهدیدی در امنیت مرزها خواهد بود.

دومین باسکول هوشمند گمرک استان گلستان و دومین ایکس‌ری مسافری در گمرک مرزی اینچه‌برون نیز با حضور حبیب‌الله حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افتتاح شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر