c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20151123_191730.jpg

ترکمن سسی-مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان بر لزوم کنترل و بررسی علل طلاق و خودکشی در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، علی نذیری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی در جامعه اظهار کرد: علی رغم رخ دادن برخی از این موارد باید به دور از سیاه نمایی و احساسی گری و هیجان زدگی به روش های علمی و عالمانه با این پدیده ها برخورد کرد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی از جمله اقدام به خودکشی، کودکان خیابانی، طلاق و … از مهم ترین معضلات اجتماعی کشور است افزود: البته این آمارها نسبت به نرم جهانی قابل توجه نیست ولی در کشوری اسلامی و منطبق بر دستورات دینی حتی یک مورد از آن هم قابل تامل است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اعلام خبر وقوع یک هزار و ۸۱۹ مورد اقدام به خودکشی در سطح این استان در شش ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: اکثر کسانی که اقدام به خودکشی کردند در سنین جوانی قرار داشتند.

نذیری طلاق و جدایی زوجین را نیز یکی از معضلات بزرگ دیگر در حوزه مسائل اجتماعی دانست و تاکید کرد: طلاق خود مقدمه ای است برای بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر که به تبع آن رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه گذشته یک هزار و ۵۴۳ مورد طلاق در استان گلستان ثبت شده است گفت: به طور قطع بخشی از فرزندان و کودکان این طلاق ها به جمع کودکان کار و خیابانی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: طلاق، حاشیه‎نشینی، مهاجرت روستائیان به شهر از جمله عوامل افزایش تعداد کودکان خیابانی است.

نذیری با بیان اینکه در دنیا حدود ۳۰ الی ۱۷۰ میلیون کودک خیابانی وجود دارد خاطرنشان کرد: مسائل بهداشتی، رفتاری، آسیب‎های اجتماعی، بدرفتاری والدین، فرصت‎های شغلی و اختلافات خانوادگی از جمله آسیب‎هایی است که متوجه کودکان خیابانی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر