c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-10-08_19-09-18.jpg

 

ترکمن سسی - دبیر ستاد بزرگداشت هفته وحدت گلستان گفت: بیش از ۳۰ برنامه بزرگداشت هفته وحدت در گلستان برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، حجت الاسلام نورعلی دیلم در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت با اشاره به تاکید قرآن کریم، پیامبر (ص)، بزرگان و انبیای الهی به موضوع وحدت گفت: امروز دشمن با تمام قوا و با استفاده از همه ابزارهای رسانه ای و ماهواره ای خود با بحث کشیدن مسائل قومیتی و مذهبی برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی سرمایه گذاری می کند.
وی با اشاره به اینکه، مساله وحدت و تقریب موضوع قرآنی و مورد تاکید خداوند متعال و پیامبر (ص) می باشد، افزود: خداوند متعال حتی غیر از مسلمانان حتی همه ادیان ابراهیمی را  نیز توصیه می کند که در کنار هم باشند و با تاکید بر آیه "و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" تفرقه و اختلاف را مانند گودالی پر از آتش تعبیر می کند.
رئیس مرکز اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به سنت و سیره پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) در گفتار و رفتار افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز فرمودند " وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است".  حضرت علی (ع) نیز به عنوان مصلح از منادیان و طلایه داران اتحاد می باشد و آن حضرت خود را شیفته و حریص ترین انسان نسبت به وحدت مسلمانان دانسته و همه مسلمانان را به همسویی و همدلی فراخواند.
حجت الاسلام دیلم در ادامه با اشاره به رسالت و تاکیدات ائمه و انبیای الهی تا به عصر حاضر افزود: تاکید و راهبرد وحدت و دوری از تفرقه در عصر حاضر نیز در انقلاب اسلامی به آرمان، اندیشه، راهبرد و خط مشی امام راحل تبدیل شد و نتیجه وحدت را می توان در دوران دفاع مقدس و وجود بیش از 11 هزار شهید اهل سنت در کشور و وجود بیش از 600 شهید اهل سنت در گلستان، مشاهده کرد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با تاکید براینکه، امروز می بایست جهاد تبیین در تمامی عرصه ها صورت بگیرد، گفت: دشمن در طی این سالها به این نتیجه رسیده است که دکترین ایرانی علیه ایرانی را در دستور کار قرار دهد و با ایجاد بحث مذهبی و قومیت گرایی بین شیعه و سنی اتلاف بیاندازد.
وی افزود: امروز دشمن با استفاده از همه ابزارهای رسانه ای و ماهواره ای خود با بحث کشیدن مسائل قومیتی و مذهبی برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی میلیاردها دلار سرمایه گذاری می کند تا شیعه و سنی در کنار هم نشیند. به تعبیر مقام معظم رهبری این افراد اگر شیعه هستند شیعه انگلیسی و اگر هم سنی هستند، سنی امریکایی می باشند.
رئیس مرکز اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به محوریت برنامه های هفته وحدت و جهاد تبیین در این حوزه گفت: برگزاری سلسله نشست های وحدت، برادری و تمدن نوین اسلامی در سطح استان و خصوصا مدارس علوم دینی از برنامه های مهم این هفته می باشد.
حجت الاسلام دیلم به برگزاری مجالس و محافل قرآنی در بیش از 10 نقطه استان، خبر داد و گفت: برنامه‌های كاروان قرآنی «شمیم رحمت در سایه سار وحدت»، به عنوان يكی از برنامه‌های شاخص و محوری گرامیداشت هفته وحدت، با حضور قاريان و حافظان تشیع و تسنن در سراسر استان گلستان برگزار می‌شود.
وی همچنین افزود: جشن میلاد نورالانبیاء (ص) در قره تپه بندرترکمن، دیدار اعضاء ستاد بزرگداشت هفته وحدت با نماینده ولی فقیه دراستان، گفتگوی ویژه خبری دبیرستاد بزرگداشت هفته وحدت استان، برپایی زنگ وحدت در یکی از مدارس دخترانه منتخب شهر آق قلا، جشن های گرامیداشت هفته وحدت در مسجد عرفانی آق قلا، آزاد شهر، گمیشان، گرگان، مراوه تپه و دارالقرآن طاها روستای اودک دوجی علی آباد کتول، همایش ویژه بانوان در بندر ترکمن، اعزام روحانیون اهل سنت به سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اعزام سخنران به نمازهای ‌جمعه‌ اهل سنت شهرهای استان، محفل شعر تقریب، کارگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی در مدرسه علمیه خدیجه کبری (س) سیمین شهر و دارالقرآن خواهران روستای قوجمز کلاله، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای اهل سنت را از جمله برنامه های گرامیداشت هفته وحدت در گلستان است.

خبرنگار : سونا جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر