c_300_250_16777215_10_images_10188.jpg


ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت روستای قره قاشلی گفت: میلاد رسول اکرم (ص) تبلور نور وحدانیت و نقطه شروعی برای پایان خودپرستی و ظلم  کسانی بود که خود را برتر از طبقات فرو دست جامعه می دانستند.


شاه محمد آخوند قره قول، امروز در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی افزود: آن حضرت در میان مردم قریش به راستی و امانت داری مشهور بود. نبی خدا در جوانی همواره به غار حرا می رفت و در خلوت خویش با خدای متعال به راز و نیاز می کرد. به تولد نبی خدا در کتب انبیاء پیشین نیز اشاراتی شده و آن حضرت محبوب ترین بنده ای است که فرشتگان مقرب و  کائنات در زمان تولد ایشان به جشن و شادمانی پرداختند و آسمان تاریک مکه مملو از سرور و شادمانی شد.

آخوند قره قول زندگی رسول اکرم (ص) را سراسر مبارزه با بت پرستی و حمایت از فقرای جامعه دانست و افزود: در آن زمان کمتر کسی جرات اظهار نظر و عقیده  در برابر خودکامگی  سران قریش را داشت.  برده داری و خرید و فروش انسان های  بیگناه در اوج  جریان داشت.  تفاوت میان سفید و سیاه بسیار عمیق بود. به دلیل جهل حاکم بر آن دوران، نوزادان دختران زنده به گور می شدند. مردم بت هایی را می پرستیدند که با دست خود از سنگ ها می تراشیدند. بنابراین تصور اینکه روزی برسد  و شخصی بتواند در برابر زورگویان قد علم کرده و ترس را به دل بزرگان قریش بیندازد، گمانی در تخیل و پندازی دور از ذهن  به حساب می آمد.

امام جمعه اهل سنت روستای قره قاشلی عنوان نمود: ثروتمندان و تجار قریش  خانه خدا را تبدیل به  بت خانه کرده  و در برابر خدایان دروغینی  به راز و نیاز مشغول می شدند. کعبه همان قبله گاهی است که ابرهه با همه شوکتش و عظمتش نتوانست بر آن  تسلط پیدا کند و توسط پرندگان ابایل در ظرف مدتی کوتاه به صورت تلی از خاک در آمد. در چنین زمانه ای پیامبر ما تولد یافته و منشاء خیر و برکت برای امت گردید.
حضرت علی رضی الله عنه از حمایت پدرش ابوطالب برخوردار بود، اما او که درس های زندگی را در
 مکتب رسول الله می آموخت به  آن حضرت ایمان آورد. حضرت خدیجه سلام الله علیه بزرگ بانوی قریش با همه امکانات  به یاری نبی خدا پرداخت و زندگیش را وقف رسالت نبوی نمود.
آخوند قره قول اخلاق و منش انسانی نبی مکرم اسلام را زمینه حمایت بزرگان مکه از جمله حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه از ایشان در آغازین ساعات اعلام نبوت برشمرد و یادآور شد: حضرت ابوبکر نسبت به دعوت آن حضرت کوچکترین شکی به دل راه نداده و حرف هایش را تصدیق کرد. حمایت ابوبکر صدیق از پیامبر اسلام نقطه عطفی در رسالت نبوی بشمار می رفت، زیرا آن یار با وفا لباس دعوت پنهانی را در آورده و با حضور در مجلس بزرگان قریش به  حمایت و دعوت علنی پرداخت. امروز که نظام اسلامی تا در دورترین اقصی  نقاط  جهان تبلور دارد وظیفه همه ما است که  در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از خود تلاش وافر نشان دهیم. افتخار داریم که در قامت جانشین آن حضرت عمل کرده و از این دین الهی محافظت نماییم.  

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر