c_300_250_16777215_10_images_10235.jpg

 

ترکمن سسی - مدیر حوزه علمیه اهل سنت عظیمی قارقی سیمین شهر در شهرستان گمیشان، گفت: ضروری است همه مسلمانان گرد محور وحدت و همدلی دور یکدیگر جمع شوند.


آخوند «محمد ارادئی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تقریب، اظهار کرد: محورهای وحدت در بین امت اسلامی فراوان است و چنگ زدن به هر کدام از این محورها از جمله خدای واحد، کتاب واحد، قبله واحد و پیامبر واحد می تواند مسلمین را حول این محورهای گرانبها جمع کند.

به گفته وی؛ ممکن است برخی از مسلمانان به دلیل دنیاطلبی از دین و مذهب کمی فاصله گرفته و دچار ضعف ایمان شده باشند؛ ولی این محورهای مشترک و قوی چراغ راهنمایی مطمئن در زندگی آنها خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت عظیمی قارقی سیمین شهر با تأکید بر پرهیز و دوری مسلمانان از موانعی که سد راه وحدت و همدلی مسلمین است، تصریح کرد: مقابل هم قرار دادن
ضروری است برای رسیدن به وحدت و اتحاد اسلامی مبلّغان شیعه و سنى همدیگر را آزرده خاطر نکنند، با هم همراهى کنند و باب بحث و گفت و گو و مناظرات علمی را باز کنند
مذاهب مختلف اسلامی با ترویج غالی گری و اهانت به ارزش ها و مقدسات همدیگر از توطئه های شوم دشمنان است.

وی افزود: نبود شناخت لازم پیروان فرق و مذاهب اسلامی از یکدیگر، کج فهمی ها و بی اطلاعی ها از حال هم از موانع سر راه وحدت امت است که باید با افزایش شناخت و آگاهی از هم این موانع را یکی پس از دیگری برداریم.

 به گفته وی؛ ضروری است برای رسیدن به وحدت و اتحاد اسلامی مبلّغان شیعه و سنى همدیگر را آزرده خاطر نکنند، با هم همراهى کنند و باب بحث و گفت و گو و مناظرات علمی را باز کنند.

آخوند ارادئی با اذعان بر اینکه برادران و خواهران شیعه و سنی در استان گلستان با هم زندگی می کنند، ابراز کرد: زندگی کردن در کنار هم بهتر و برتر از همزیستی مسالمت آمیزی است که اجبارا به آن تن داده باشند.

وی ادامه داد: در جامعه ای که زندگی کردن همراه با محبت به همنوعان باشد وحدت حقیقی را می توان در آن جامعه پیدا کرد.

به گفته وی؛ پاشیدن بذر محبت و دوستی در میان مردم از مقدمات بوجود آمدن وحدت و همدلی عملی و حقیقی خواهد بود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 ترکمن صحرا ۲۰۲۱ 1401-08-05 00:04
خدا را شکر هیچگونه مشکلی بین ما وجود ندارد حاج آخون. در حال حاضر مشکل اصلی مردم معیشت زندگی مردم است. خشکسالی و خشک بودن رودخانه ها و عدم کشت زمین های کشاورزی منجمله حوزه اترک بخش داشلی برون ، عدم نزول رحمت باران ، ورشکسته شدن دامداران ، کشاورزان ، کشیبه ، کارگران و تجارت کنندگان اینترنتی ، است. سه سال است که حوزه اترک خشکسالی شده. تمام پرورش دهندگان ماهی چشم انتظار آب رودخانه اترک و گرگانرود مانده اند.حاج آخون ، کمک کنید سد شیرین دره را باز کنند.به داد مردم محروم برسید.مردم از بی آبی گرسنگی می کشند.چرا کمک نمی کنید آب شیرین دره را باز کنند؟ به فکر مشکلات مردم هم باشید. الان فصل کشت گندم ، جو و کلزاست.هنوز خشکسالی است.زندگی و معیشت مردم نمی چرخد.دنیا طلبی نیست.مردم علاوه بر مشکلات معیشتی مشکلات بدهی بانکی ، بدهی به مردم ، چک ، سفته و بیمار دارند.دارو پیدا نمی شه.چیکار بکینم؟
نقل قول کردن
0 #2 جلیل 1401-08-07 17:51
اولین وحدت ، وحدت بین علمای سیمین شهر ، محله قارقی و اومچلی هستش بعد دیگران
نقل قول کردن
0 #3 محمود پیرا 1401-08-07 21:22
آخون جان، اگه وحدت دارن چرا حقوق تو ۱۲۰ هزار تومنه ولی حقوق یک آخوند شیعه ماهی ۱۰ الی ۱۱ میلیون تومنه؟ اگه وحدت است چرا نمی ذارن اهل سنت تو تهران مسجد داشته باشه؟
نقل قول کردن
0 #4 متین پورقاز 1401-08-08 19:51
دم همه بچه ها گرم
نقل قول کردن
0 #5 عزیز براهویی 1401-08-08 19:56
مثل اینکه شما خبر از به شهادت رساندن نمازگزاران بلوچ اهل سنت زاهدان ندارید توسط کسانی که ندای وحدت می دهند.
نقل قول کردن
0 #6 میکائیل آرمانی 1401-08-08 19:59
در این روزهای انقلابی بهتر است کنار مردم ایران باشید... این بهترین وحدت خواهد بود.
نقل قول کردن
0 #7 عادل گل 1401-08-08 20:01
علمای سیمین شهر با هم وحدت کنن و من بچه آرخ بزرگ هستم و بچه های سیمین شهر همشون تاج سر من هستند.
نقل قول کردن
0 #8 محمد 1401-08-08 20:06
محور فقط خدای واحد است ولی راه های رسیدن به خدا زیاد است. لیکن بهتر است اولا تکلیف اختلافات بین علما حل و فصل شود که مردم گمراه نشوند در ثانی اختلافات بین شیعه و سنی ریشه ای حل شود که این همه اهانت هاو کشتارها و مشکلات بین مسلمین ایجاد نشود و آخوندهای ترکمن هم راه را روشن کنن برای جوانان ، یا اینوری یا اونوری کدام اصلح است.
نقل قول کردن
0 #9 محمد 1401-08-10 19:44
خداوند به نحو احسن آسمان و زمین را آفریده و از دریاها بخار و ابر تشکیل می شود. باران در کوه ها و دشتها و جنگل ها می بارد و از مسیر رودخانه باز به دریاها برمی گردد به دریاها و در این مسیر رزق و روزی انسان ، حیوان و نباتات تامین می شود. و این چرخه اکوسیستم باعث برکت و آب و هوای متعادل در زمین می شود. لیکن انسان در این چرخه بی نقص خدادادی دخالت می کند و به عناوین مختلف غیر علمی و سیاسی با ایجاد سدها زیاد و غیر ضروری باعث ایجاد خشکسالی و نابودی طبیعت و رودخانه ها و هزاران ناهنجاری دیگر می شود. ای انسان اندکی تفکر ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر