c_300_250_16777215_10_images_10287.jpg

 

ترکمن سسی - نحوه ارایه خدمات به مردم و رضایت مشتریان از آنها ، تنها ملاک ارزیابی این مسئله است که بانک ها در عمل چه میزان به "شعار حق با مشتری است" پایبند هستند.


بسیاری از بانک های گلستان در شهرهای تابعه تنها یک شعبه فعال دارند و افزایش جمعیت و تعداد مشتریان طی سال های گذشته نتوانسته است مدیران بانک ها را مجاب کند تا تعداد شعب بانک ها در اکثر شهرها را افزایش دهد.
به عنوان نمونه در شهر بندرترکمن، در یکی از پر رفت و آمدترین نقاط شهر یعنی در خیابان آزادی بانک ملت تنها یک شعبه دارد. این شعبه دارای شش باجه برای رسیدگی به امور مشتریان دارد که این روزها تنها دو باجه آن برای امور دریافت و پرداخت های مشتریان خدمات می دهد.
هرچند به گفته یکی از مسئولین این بانک در سرپرستی مرکز استان، نمی توان ارائه خدمات در چهار باجه دیگر آن شعبه را انکار کرد، اما مشتریان که برگه نوبت به دست ، بیش از یک ساعت در صف انتظار هستند کلافه شده اند و زمزمه های اعتراض ها از لابه لای مشتریان منتظر به گوش می رسد.
چهره درهم و ناراحت بانوی جوانی که به نظر می رسید دقایق انتظار برایش به سختی می گذرد بوضوح حکایت از نارضایتی درونش دارد و این موضوع را از دو همراهش پنهان نمی کند. عقربه های ساعت حدود یازده و نیم صبح را نشان می دهد و فاصله نوبت آخرین نفر با شخصی که به باجه فراخوانده شد بسیار زیاد بنظر می رسد. با این حال نفرات داخل بانک بیش از تعداد انگشتان دو دست هم نیستند و این مسئله نشان می دهد که بیشتر مراجعه کنندگان بانک را پیش از رسیدن نوبت شان ترک کرده اند.
احمد - م یکی از مشتریان داخل این شعبه که برگه نوبت در دست دارد می گوید: بانک ها در شعار همیشه حق را به مشتری می دهند، اما در عمل، برای انجام یک کار ساده بانکی نصف روز کاری وقت ما تلف می شود.
در شهر علی آباد و گنبدکاووس نیز شعبه های این بانک به تعداد انگشتان یک دست نمی رسد، اما در بندرترکمن که نام سومین شهر استان را یدک می کشد فعالیت تنها یک شعبه بانک ملت ، سوال برانگیز است. حال آنکه با رشد شهرها و افزایش جمعیت، بانک ها در عمل به شعار همیشگی خودشان نیز باید برای وقت مردم ارزش و اهمیت بیشتری قائل شوند.
متصدی بانک پشت سر هم شماره ها را اعلام می کند تا نوبت به نفری بعدی برسد اما کارها در کل به کندی پیش می روند. توقع زیادی نیست که مسولین بانک در این گونه مواقع تعداد باجه های خدمات را بیشتر بکنند امری که بیشتر مراجعه کنندگان بر ضرورت آن آشکار و پنهان ، تاکید می کنند.
یکی دیگر از مشتریان می گوید: ممکن است سرکشی به میان مشتریان در قوانین بانکی تعریف نشده باشد، اما شاید بد نباشد تا روسا دقایقی هم که شده کرسی های ریاست را ترک کرده و لحظاتی را به میان انبوه جمعیت در انتظار بروند تا شرایط را ملموس تر دریابند.
این مشتری ادامه می دهد: بانک ها شلوغ ترین و در عین حال رسمی ترین مراکز خدمات رسانی هستند که در آنجا لبخند زدن به مشتری چندان معنا و مفهومی ندارد.
تبلیغاتی که در گذشته بابت اعطای وام انجام می شد به دلایلی که معمولا اعلام نمی شود کاملا رنگ باخته اند. در دو روز مانده تا آغاز تعطیلی پایان هفته، حدودا یک ساعت طول می کشد تا در بانک ملت شعبه بندر ترکمن نوبت به نفر بعدی برسد. گرچه عموما روال شهروندان بر این است که کارهای بانکی در اولویت کارهای روزانه گذاشته شوند، اما بنظر می رسد بهترین راه برای مراجعه به بانک ها اول صبح و یا آخر وقت اداری باشد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 یوسف قریشی 1401-08-07 23:11
آیا ساعات انتظار شهروندان و زمان ارزشمندی که هر روزه در صف انتظار باجه های بانک هدر می رود مورد توجه مدیران بانک ها هست؟ اگر واقعا مدیران و روسای شعبات بانکی به مدت زمان ارائه خدمات به مشتریان عنایت داشته و در قبال زمانی که مشتریان در صف های انتظار از دست می دهند توجه می کنند؟ اگر اینگونه بود ، قطعا چاره ای به تناسب باجه ها و تعداد مشتریان هر شعبه انجام می دهند. اما واقعیت امر در داخل شعبه ها با روزانه آن همه مشتریان منتظر چیز دیگری را نشان می دهد!
نقل قول کردن
0 #2 انجم روز 1401-08-09 12:16
بسیاری از بانکها دیگر به مشتری معمولی هیچ نیازی ندارن.
نقل قول کردن
0 #3 بهزاد گل چشمه 1401-08-09 23:42
افزایش دادن شعب بانک پیامدهای مالی فراوانی برای آن بانک دارد. در بانکداری روز دنیا افزایش تعداد شعبه اصلا حرفه ای نیست. بیشتر مشکلات بانک ها ناشی از کمبود نیروست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر