c_300_250_16777215_10_images_10347.jpg

 


ترکمن سسی - نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با محوریت سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان و سی و سومین جشنواره تئاتر استان، برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای این نشست خبری که روز سه شنبه برگزار شد ، محمد رعیت با درود به روان پاک شهدا کشورمان و شهدای امنیت و شهدایی که در این ایام جانشان را نثار کردند، گفت: هر روز اهداف پلید دشمنان آشکار می شود و مردم هوشیار با آگاهی از نیت پلیدآن ها صف خود را از آن ها جدا کردند.
وی سپس با اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه  به ذات اهل فکر و اندیشه هستند و انتظار می رود بر خلاف برخی از جوانان که با احساسات بازیچه دشمنان شده اند می توانند برای تداوم هوشیاری و بیداری جامعه کاری بکنند، گفت: بر اساس مسئولیت اجتماعی جامعه ی اهل اندیشه فرهنگ و هنر می توانند برای حفظ امنیت، آرامش و اقتدار جامعه نقش آفرینی کنند.
در ادامه محمد رعیت گفت: سی‌امین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور و همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از 21 تا 27 آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و ما در استان گلستان یک روز بیشتر یعنی تا 28 آبان ماه اجرای حدود 170 برنامه فرهنگی و هنری را اجرا خواهیم کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این نشست درباره برنامه‌های این دستگاه اجرایی ویژه سی‌امین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان گلستان: با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به شهیدان والامقام و نیز حضور بر سر مزار شاعر و نویسنده فقید «حبیب‌الله قلیشلی» در صبح شنبه 21 آبان ماه ساعت 7.30 صبح در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله شهرستان گرگان، سی‌امین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان گلستان آغاز می‌شود.
وی افزود: افتتاح کتابخانه و اهدا کتاب با حضور گروه جهادی شهدای مدافع حرم در مدرسه کم برخوردار شهرک زیتون و نیز بازید از انتشارات نوروزی و اشکاف در نوبت عصر، برنامه‌های روز نخست خواهد بود.
محمد رعیت ادامه داد: بازدید از انتشارات شهدای نینوا گلستان و نشست کتاب‌خوان در سالن جلسات کتابخانه عمومی و نیز افتتاح انتشارات قدمگاه آفتاب و کتابخانه مراوه‌تپه از برنامه‌های روز دوم (22 آبان) است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: دیدار و بازدید از انتشارات بنام و بازدید از کتابخانه موسسه میرداماد و اهدای کتاب و افتتاح انتشارات اهل‌دل و شرکت در جلسه کتاب‌خوانی دوستداران مهر کتاب گنبد و نشست و دیدار با مدیران و کارکنان انتشارات امرتات گنبدکاووس و انتشارات کیسان شهرستان آزاذ شهر برای روز دوشنبه 23 آبان ماه برنامه‌ریزی‌شده است.
محمد رعیت افزود: طبق برنامه در روز سه‌شنبه 24 آبان ماه نشستی با ناشران و کتاب‌فروشان استان خواهیم داشت. همچنین شرکت در نشست حافظ خوانی برای این روز در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: بازدید از کتابخانه‌های فعال کانون مساجد شهر سر خنکلاته، نشست نقد و بررسی کتاب در خانه جوانان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، تجلیل از کتابداران و روحانیون و فعالان کانون مساجد مجتمع بهارستان، دیدار با کتاب‌فروشان استان، شرکت در جمع ورزشکاران در پارک جنگلی النگدره و اهدای کتاب، اختتامیه مسابقه کتاب‌خوانی یارگران زندگی و آیین تجلیل از خادمان حوزه نشر و کتاب استان ازجمله برنامه‌های این دستگاه اجرایی از تاریخ 25 تا 28 آبان ماه است.
وی سپس با اشاره  مجدد به اینکه اجرای 170 برنامه فرهنگی هنری به مناسبت این ایام در سراسر استان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: به‌عنوان نمونه، شاهد برپایی نشست‌های نقد و بررسی کتاب، دیدار با نویسندگان و فعالان کتاب‌خوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه کتاب‌خوانی، گل‌ریزان کتاب و کارگاه‌های نقاشی با محوریت کتاب در مناطق کم برخوردار، برنامه شب‌های دانایی در فضای مجازی خواهیم بود.


سپس جواد قربانی،معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اظهار کرد: به‌تازگی مجوز 3 ناشر جدید اهداشده و 5 تقاضا نشر هم در حال رسیدگی است. همچنین در پایان سال 1400 از 82 عنوان کتاب به مبلغ 106 میلیون تومان حمایت‌شده است.
وی افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه 3500 جلد اهدا کتاب داشته‌ایم. همچنین در شش‌ماهه اول سال پیش رو در استان 262 عنوان کتاب به شمارگان 145430 جلد به چاپ رسیده است.
در ادامه برخی از اهالی رسانه حاضر در نشست پرسش هایی را در خصوص برنامه های هفته کتاب مطرح کردند که مدیرکل و معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، پاسخ هایی مبسوط را ارائه نمودند.


سپس محمد رعیت درباره موضوع دوم نشست خبری گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری صمد رحیمی از ۲۸ آبان تا ۱ آذر در مجموعه تئاتر شهر گرگان(تالار فخرالدین اسعد گرگانی) برگزار می‌شود.
وی ضمن قدردانی از دبیرخانه جشنواره و گروه های راه یافته به مرحله نهایی، افزود:  سی و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان طبق شیوه نامه ارسالی مرکز هنرهای نمایشی وزارت متبوع با انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری تئاتر استان در مرداد ماه سال جاری آغاز به کار کرد.


در ادامه صمد رحیمی دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان، گفت: پس از بررسی آثار متقاضی توسط علی اصغر نادعلی، حسین خدادی و حسین فدایی به عنوان اعضای هیئت انتخاب و محمدرضا صمیمی به عنوان ناظر داوری ، ۸ اثر به عنوان پذیرفته‌شدگان مرحله نهایی معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه استقبال هنرمندان از این رویداد در شرایط کنونی نباید از سوی مسئولین مورد بی توجهی قرار گیرد، افزود: امیدوارم ارتباط اهالی رسانه با اهالی هنر همچون گذشته مستمر باشد تا بتوانیم در کنار یکدیگر برای بهبود هنرنمایش کاری کنیم.
صمد رحیمی ضمن اعلام اسامی آثار راه یافته به جشنواره و دعوت عموم مردم و خصوصا اهالی رسانه به حضور در این رویداد نمایشی و نیز حضور 6 نویسنده بومی در میان 8 اثر جشنواره که قابل توجه است، گفت: دبیرخانه جشنواره سی و سوم با همراهی انجمن هنرهای نمایشی و حمایتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی میکند همه توانایی استان را برای برگزاری جشنواره ای مطلوب  به میدان بیاورد.
در بخش پایانی این نشست، از پوستر سی و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان رونمایی به عمل آمد.

c_300_250_16777215_10_images_10348.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 حبیب قرل 1401-08-18 18:52
هفته کتاب امسال با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از 21 تا 27 آبان‌ماه ، به امید گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه ایرانی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر