c_300_250_16777215_10_images_P5080054.jpg

 

ترکمن سسی - امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با عنوان اینکه همگرایی و همدلی همه اقشار جامعه باعث ایجاد امنیت، رفاه و آسایش می شود بر تحقق عملی آن در جامعه اسلامی تأکید کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال بندر ترکمن، گفت: با حفظ وحدت و همدلی می توان نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب کرد.
آخوند «یوسف ایری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سیجوال، اظهار کرد: عقاید و باورهای افراطی که ضربه سختی به اسلام می زند جایی در آموزه های اسلام ندارد.
به گفته وی؛ اسلام در مباحث اجتماعی برای انسان ها امنیت و رفاه را می خواهد در این صورت است که انسان ها می توانند به عبودیت خداوند پرداخته و احکام و عقاید دین خود کاملا انجام دهند.
امام جمعه شهر سیجوال با بیان اینکه خداوند هیچگاه اجازه نداده کسی را که مسلمان است به قتل رسانده شود، گفت: گروه های تندرو که بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند برایشان شیعه و سنی و اماکن مقدسه فرقی ندارد.
وی افزود: جریانات تکفیری به راحتی دست به کشتار و قتل انسان های بی گناه و غارت اموال مسلمین می زنند.
آخوند ایری با اذعان بر اینکه رسول اکرم (ص) بهترین اسوه و الگو برای جهانیان است، ابراز کرد: بسیاری از افرادی که الگوهای غربی را انتخاب کردند آبرو و عزتی برایشان باقی نماند و از ضررکنندگان شدند.

خداوند انسان را در بهترین صورت آفریده است
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: خداوند انسان را در بهترین و کامل ترین شکل خود آفریده است.
آخوند «ناصر قزل» در نماز جمعه امروز مسجد النبی قازان قایه مراوه تپه، اظهار کرد: امروز دانشمندان تازه فهمیده اند که نحوه خلقت انسان و نحوه کار اعضاء و جوارحش چه عظمت و پیچیدگی خاصی دارد که عالم بیرون، از آن عظمت و پیچیدگی برخوردار نیست.
به گفته وی؛ خداوند بدن انسان را با چنان قدرت بی نظیر خود خلق کرده که بعد از اتمام آن به خودش احسنت گفته است.
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با عنوان اینکه در خلقت آسمان، زمین، انسان و موجودات دیگر امر و نهی فقط با خالق یکتا بوده است، تصریح کرد: خداوند سبحان همه کائنات را با قدرت لایزال خود آفریده است به گونه ای که همگان را به تعجب از این خلایق وادار کرده است.
وی افزود: همه عالم مخلوقات در هستی بدون واسطه ای و فقط با امر الهی بوجود آمده اند و تنها با امر او نیز از بین خواهند رفت.
به گفته وی؛ در عالم هستی همه موجودات، جمادات و حتی اعضای بدن انسان بنا به تکلیفی که بر عهده دارند در حال تسبیح خداوند هستند.

نیازمند ارتقاء درجه ایمان خود هستیم
خطیب جمعه اهل سنت گرگان، گفت: لازم است مردم درجه ایمان و تقوای خودشان را ارتقا دهند.
آخوند «فرهاد مهربخش» در نماز جمعه امروز مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: متاسفانه دنیاطلبی و منفعت طلبی مردم این عصر بیشتر شده است در این صورت میزان دینداری و تقوای مردم نیز پائین می آید.
به گفته وی؛ برخی از مردم شبانه روز در پی ایجاد رفاه و آسایش برای خود و خانوادشان هستند و آنقدر در این کار مشغول می شوند که کمتر به یاد خدا می افتند، این کار باعث خسرانی بزرگ برایشان در پی خواهد داشت.
خطیب جمعه اهل سنت گرگان با روایت حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی به اینکه روزی که در آن گناه نباشد عید است، تصریح کرد: سعی کنیم به سمت گناه و معصیت نرویم و دیگران را نیز از انجام معصیت بازداریم.
وی افزود: رسول اکرم (ص) فرموده اند: «برای زیارت قبور مردگان خود به قبرستان ها بروید؛ زیرا این کار شما را بیشتر به یاد مرگ و آخرت می اندازد».
به گفته وی؛ انسان وقتی به این حدیث نبی مکرم اسلام (ص) فکر می کند باید متوجه باشد که خودش را قبل از اینکه مرگش فرارسد به محاسبه بکشد.
آخوند مهربخش با تأکید بر عمل به آیات نورانی قرآن کریم، ابراز کرد: در آخرالزمان تعداد قاریان قرآن زیاد خواهند بود؛ ولی تعداد افرادی که به دستورات قرآن عمل کند اندک خواهد بود.

ذکر خداوند محنت های زندگی را از بین می برد
خطیب جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون، گفت: ذکر و تسبیح خداوند باعث از بین رفتن محنت و مشقت های زندگی از قلب انسان می شود.
آخوند «ارازمحمد هوشمند» در نماز جمعه امروز مصلای شهر مرزی اینچه برون با اشاره به اهمیت و فضیلت دعا و تسبیح نزد خداوند، اظهار کرد: در قرآن کریم بسیاری از سوره ها با کلمه تسبیح شروع شده و این اهمیت ذکر و تسبیح را نشان می دهد.
به گفته وی؛ قلب انسان با دوری از مشقت ها از کینه و کدورت ها پیراسته شده و به مرحله تزکیه خواهد رسید.
خطیب جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با بیان اینکه همه موجودت عالم تسبیح گوی خداوند هستند، تصریح کرد: هفت طبقه آسمان و زمین و همه موجودات در آنها پروردگارشان را تسبیح می گویند.
وی افزود: در این دنیای فانی افرادی هستند که به ملاقات خداوند در آخرت اعتقادی نداشته و با دل های مرده خود به وابستگی های دنیوی دل خوش کرده اند.
آخوند هوشمند با اذعان بر اینکه برای رسیدن به سعادت ابدی باید به خداوند رجوع کنیم، گفت: لازم است با استغفار و دوری از گناهان و معاصی راه درست را بپیمائیم.
وی ادامه داد: انسان با اقامه نماز و مداومت بر انجام اعمال صالحه، خطاها و گناهانش بخشیده شده و تقرب الهی را بدست خواهد آورد.

ارزش های انسانی در خانواده اسلامی جایگاه بالایی دارد
خطیب جمعه اهل سنت محله قارقی سیمین شهر، گفت: خانواده اسلامی به ارزش ها و اصول انسانی و اخلاقی پایبند بوده و به آن اهمیت خاصی می دهد.
آخوند «یعقوب بهنام» در نماز جمعه امروز مصلای محله قارقی سیمین شهر با اشاره به اهمیت و جایگاه والدین در خانواده اسلامی، اظهار کرد: خانواده اسلامی از پدر و مادر گرفته تا تک تک فرزندان مبانی و اصول دین مبین اسلام را به خوبی می شناسند و در زندگی خود به آن عمل می کنند.
به گفته وی؛ خانواده ای که مقید به حفظ آرمان و برنامه های اسلامی باشد به اهداف خود در جامعه رسیده و موفقیت را تجربه خواهد کرد.
خطیب جمعه اهل سنت محله قارقی سیمین شهر، احترام به والدین را از سفارشات خداوند متعال در قرآن کریم و نبی مکرم اسلام (ص) دانست و گفت: احترام به پدر و مادر باعث انسجام و تحکیم خانواده می شود و این امر خانواده را حول همدلی و یکرنگی جمع می کند.
وی افزود: رسول مکرم اسلام (ص) فرموده اند: «خداوند بهشت را زیر پای مادران قرار داده است»، این حدیث تکلیف فرزندان را در احسان به والدین و به ویژه مادر مشخص کرده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر