c_300_250_16777215_10_images_10940.jpg

 


ترکمن سسی - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای قانون جهش تولید مسکن آن گونه که مجلس مدنظرش بوده، دولت موفق نبوده است.


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالجلال ایری شامگاه دوشنبه در آیین گرامیداشت روز مهندس اظهار کرد: بستر خوبی برای ساخت و سازها با تصویب قانون جهش تولید مسکن ایجاد شده است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: حدود دو سال از تصویب این قانون می‌گذرد و فرآیند اجرایی آن تا حدودی بستر سازی شده اما در فرایند اجرا با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.
وی بیان کرد: دولت را قانع کردیم تا بسترهای این قانون را فراهم کند و تامین زمین در این زمینه به خوبی انجام شده اما در تهیه مصالح نتوانستیم قانونگذاری کنیم و همچنین در تامین سرمایه هم بانک ها همراهی لازم را ندارد.
ایری ادامه داد: متاسفانه در اجرای این قانون آن گونه که مجلس مدنظرش بوده دولت موفق نبوده است.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس نهم، دهم و یازدهم پیگیری شده و با کمک دستگاه‌های اجرایی، وزارت کشور، راه و شهرسازی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی این قانون در کمیسیون عمران مصوب شد.
وی گفت: هم اکنون این مصوبه تقدیم هیئت رئیسه شده تا قانونی که بیش از ۳۰ سال به دنبال آن بودیم در مجلس یازدهم اجرایی شود.
ایری با بیان این که برای استقلال بیشتر جامعه نظام مهندسی تلاش می کنیم، اضافه کرد: نظام مهندسی سمنی است که برای ارتقاء کیفی سازی شکل گرفته اما وقتی صحبت از قیمت و یا مسأله دیگری می شود، نهاد دیگری همچون راه و شهرسازی برای آن تصمیم می گیرد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقعه متروپل آبادان، افزود: در این حادثه جامعه نظام مهندسی سربلند بود زیرا مهندس ناظر بارها عدم اجرای قانون و مقررات را اعلام کرده بود اما ضعف نظارت در راه و شهرسازی و شهرداری باعث شد این اتفاق بیفتد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر