c_300_250_16777215_10_images_11043.jpg

 


ترکمن سسی - اراضی کشاورزی زیر کشت گندم و جو در شمال آق قلا، به دلیل خشکسالی به صورت پراکنده سبز شده اند یا در بسیاری جاها سبز نشده اند.


اراضی دیم که عمدتا در نیمه شمالی گلستان هستند به تناسب بارش های فصل زراعی محصول می دهند و اگر خشکسالی باشد وضعیت آنها همان است که در این تصاویر می بینید.

این وضعیت یا حتی بدتر از آن در اراضی زیر کشت گندم و جو در شمال گنبدکاووس از اطراف روستای چپرقویمه به سمت شمال نیز قابل مشاهده است.

در یکی دو سال گذشته نیز بسیاری از مزارع دیم گندم و جو شمال گلستان به دلیل خشکسالی محل چرای گوسفندان بود.

چند روز قبل هواشناسی گلستان در تحلیل آماری وضعیت آب و هوایی استان اعلام کرده بود که در شش ماهه اول سال زراعی امسال یعنی از مهر ۱۴۰۱تا پایان اسفند ۱۴۰۱ بارش ها به جز آبان ماه در پنج ماه دیگر کاهش قابل ملاحظه ای داشته و خشکسالی متوسط تا بسیار شدید در استان گلستان رخ داده است.

تصاویر مربوط به روز یکشنبه 13 فروردین 1402 است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 ع. زیتونلی 1402-01-14 10:59
این ها نتیجه قلع و قمع جنگل است که عدم نزول باران منجر به خشک شدن تالاب های آلاگل و آجی گل شده که ایستگاه و توفقگاه ابرها و پرندگان مهاجر است. از طرفی با احداث سد شیرین ذره بر روی رودخانه اترک آب سمت دریای خزر نمی آید. پس بیایید به عنوان راه چاره منطقه خود را با درختکاری سبز بکنیم تا با نزول بارش ها موجب پوشش گیاهی ایجاد شود.
نقل قول کردن
0 #2 طهماسب 1402-01-14 11:01
خدا خودش رحم بکنه. حتما حکمتی توش هست.
نقل قول کردن
0 #3 شهروند گلستانی 1402-01-16 21:24
این خشکسالی از مراوه تپه تا کناره های دریای خزر وجود دارد. ارتفاعات مراوه تپه تا فاصله ده کیلومتری باران دارد اما اراضی حاشیه اترک خشکسالی است. تا آب از سرهای خراسان شمالی رها نشود اترک جریان ندارد. خشکسالی حاشیه اترک هرسال هست. کارخانه ید هم مشکل را تشدید می کند.
نقل قول کردن
0 #4 امین 1402-01-16 21:26
امسال بیشتر نقاط ایران بارش ها خوب بود. در اصفهان در یک سامانه ۹۶ میل باران بارید. اما اینجا در استان گلستان خشکسالی شدید هست. فقط یک دلیل روشن دارد. کارخانه ای که تا شعاع صد کیلومتری تاثیرات منفی دارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر