c_300_250_16777215_10_images_11478.jpg

 


ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت بندرترکمن، گفت: طبق فقه احناف نماز عیدی که بدون اذن و اجازه حاکم اسلامی خوانده شود صحیح نیست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب، آخوند «قربان محمد اونق» در نماز عید فطر بندر ترکمن با اشاره به احکام فقه حنفی در مورد لزوم اخذ اذن حاکم اسلامی برای اقامه نمازهای جمعه و عید، اظهار کرد: دستورات دین و شریعت الهی را برای خوشایند عده ای تعبیر و تفسیر به رأی نمی توان کرد.
 به گفته وی؛ طبق سیره و سنت رسول اکرم (ص) و کتب فقهی مذهب حنفی یکی از شروط اقامه نماز جمعه یا نماز عید در هر منطقه ای کسب اذن و اجازه حاکم شرع است.
مدیر حوزه علمیه جامعه اعظمیه بندر ترکمن با بیان اینکه امیدوارم هیچکسی بر طبل نفاق و تفرقه در منطقه نکوبد، تصریح کرد: این احکام را من یا شخص خاصی نمی گوید؛ بلکه این احکام بر اساس کتب مذهب ابوحنیفه (ره) گفته می شود.
وی، افزود: اگر عده ای دانسته یا ندانسته یا برای اهداف و نیات شخصی یا با هدف و مقصودی غیر از دین و شریعت راستین الهی مبادرت به اقامه نماز عید فطر در غیر از روز عید کنند فقط به ایجاد تفرقه و برهم زدن وحدت در منطقه کمک کرده است.
به گفته وی؛ نماز عید بدون اجازه حاکم شرع مقدس مورد رضایت ذات اقدس الهی قرار نخواهد گرفت و اگر عده ای دیروز خوانده باشند ضروری است امروز نماز عید را دوباره اقامه کنند.



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر