c_300_250_16777215_10_images_11762.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: انسان بدون مطالعه به هیچ جایی نخواهد رسید و موفقیت های بسیاری از افراد جامعه در گرو مطالعه و کتابخوانی است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، آخوند عبدالحی میرزاعلی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ، گفت: ۷۷ باب کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل در گلستان وجود دارد.
وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه های استان گلستان مجموعا متشکل از ۷۷ باب نهادی، مشارکتی و مستقل است و از این تعداد ۶۳ باب کتابخانه نهادی، ۲۹ باب روستایی، ۳۵ باب شهری و یک باب کتابخانه مستقل نیز در روستای بالاجاده کردکوی مشغول به خدمات دهی به دوستداران کتاب و کتابخوانی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با بیان اینکه، در گرگان سه باب، گنبد کاووس، کلاله و مراوه تپه هر کدام دو باب و سایر شهرهای استان هرکدام داری یک باب کتابخانه عمومی نهادی می باشند، تصریح کرد: چهار شهر قرق، سنگدوین، دوزین و گلیداغ فاقد کتابخانه هستند که امیدواریم با همکاری فرمانداران، بخشداران و شهرداری ها به زودی در این شهرها هم کتابخانه راه‌اندازی شود.
آخوند میرزاعلی به برگزاری دوازدهمین جشنواره کتاب و کتاب‌خوانی رضوی اشاره کرد و گفت: فراخوان این جشنواره از ۲۳ بهمن سال ۱۴۰۱ منتشر شده و تا پایان خرداد امسال برای ارسال آثار فرصت باقی مانده است.
وی با بیان اینکه، اهل سنت و تشیع استان گلستان ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند، تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) و به ویژه سیره رضوی، معرفی کتاب‌های فاخر در این زمینه و تولید ادبیات هنری کتاب محور با موضوع اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) از اهداف این جشنواره است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته در یازدهمین دوره جشنواره رضوی ۳۷ هزارو ۲۹۹ نفر مشارکت داشتند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۳۸ نفر به صورت الکترونیک و یک هزار ۲۵۹ نفر به صورت مکتوب شرکت کردند.

رستم جرجانی/ خبرنگار

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر