c_300_250_16777215_10_images_11983.jpg

 

 
ترکمن سسی - دستیار استاندار گلستان درامور اهل سنت بابیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام خاصی به اقوام و مفاخر آن‌ها دارد، گفت: برگزاری مراسم‌های بزرگداشت دویست و نودمین سالروز تولد "مختومقلی فراغی" شاعر و عارف شهیر ایرانی ترکمن در ۱۴ شهرستان گلستان مصداق عینی توجه دولت در این خصوص است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آخوند "ابوبکر خوجملی" روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی با حضور "احمد قربان‌اف" سفیر ترکمنستان در ایران و برخی مسوولان گلستان افزود: دولت سیزدهم همچنین در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با همسایگان از جمله ترکمنستان گام‌های عملی خوبی برداشته است.
وی اضافه کرد: به طور کلی مجموعه اقدامات نظام اسلامی، دولت سیزدهم و استانداری گلستان در خصوص اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در ایران و این استان و اهتمام به مفاخر و بزرگان آنها مطلوب و مایه مباهات و افتخار برای همه اقوام بالاخص ترکمن‌ها است.
آخوند خوجملی همچنین با اشاره به شخصیت عرفانی مختومقلی فراغی بیان داشت: نباید این شاعر شهیر و نامی ایرانی ترکمن را فقط به شعر و شاعری محدود کرد بلکه مختومقلی یک عالم دینی، قرآن شناس و مفسر بوده است.
دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت ادامه داد: بیشتر اشعار مختومقلی فراغی برگرفته از قرآن و حدیث است ضمن اینکه این شاعر بلند آوازه ایرانی ترکمن یک عارف به تمام معنا نیز است و عشق حقیقی و معنوی به خالق یکتا در اشعارش وجود دارد.
وی بابیان اینکه مختومقلی فراغی عاشق حق و حقیقت بود، اظهارداشت: این شاعر و عارف نامی خود عامل به وحدت بودند و در اشعارش به مشترکات مذاهب اشاره داشته است.
آخوند خوجملی تصریح کرد: اشعاری که مختومقلی فراغی در توسل به ائمه اطهار (ع) سروده نیز مصداق و مبین اهتمام این شاعر به وحدت عملی بین اقوام و مذاهب است.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-05-17_18-03-42.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر