c_300_250_16777215_10_images_01454457447.jpg

ترکمن سسی-فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک استان گلستان از دستگیری سه نفر از اتباع افغانستان که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز وارد خاک جمهوری اسلامی شده بودند، درمحل بازارچه مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا سرهنگ علی احمدزاده اظهار داشت: این سه تبعه افغان که دو برادر و یک پسر عمو با نام خانوادگی 'افضلی' بوده و 18 و 16 سال سن داشتند، روز گذشته درحین دستفروشی درمحل بازارچه مرزی اینچه برون گنبدکاووس توسط ماموران هنگ مرزی اترک شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: براساس بازجویی های انجام شده، این سه تبعه افغانستان، چندی پیش از مرز سراوان استان سیستان و بلوچستان به صورت غیرقانونی وارد خاک جمهوری اسلامی شده و خود را به مرز اینچه برون در گنبدکاووس رسانده اند.

سرهنگ احمدزاده اضافه کرد: دستگیر شدگان باهماهنگی مقام قضایی و نیز اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان به اداره مربوطه در استان سیستان و بلوچستان منتقل شدند تا به جرم آنان رسیدگی شود.

فرمانده هنگ مرزی اترک از کشف مقدار 500 گرم مواد مخدر تریاک از یک دستگاه خودروی پراید توسط ماموران ایست و بازرسی سه راهی اینچه برون گنبدکاووس خبر داد و گفت: مواد مذکور در صندوق عقب این خودرو جاسازی شده بود و در این ارتباط دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.

سرهنگ احمدزاده همچنین از وقوع یک فقره خودکشی در روستای مرزی هوتن بخش داشلی برون گنبدکاووس خبر داد و گفت: دراین حادثه خانمی 65 ساله با هویت الف - ن به دلیل اختلافات ملکی، خود را در یک واحد ساختمانی نیمه تمام روستای محل سکونت، با استفاده از حلقه نصب شده برای پنکه سقفی، یک تکه طناب و روسری، حلق آویز نمود.

سرهنگ احمدزاده افزود: این حادثه روز گذشته رخ داده و ضمن انتقال جسد به پزشکی قانونی گنبدکاووس، تحقیقات تکمیلی دراین خصوص درحال انجام است.

فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان همچنین از ممانعت خروج تعداد 800 راس گوسفند در محدود روستای مرزی آق تقه شهرستان مراوه تپه توسط ماموران مرزبانی خبر داد و گفت: این گله گوسفند بدون چوپان درحال عبور از علائم مرزی و ورود به خاک ترکمنستان بودند که توسط ماموران مرزبانی از خروج آنان ممانعت شد.

هنگ مرزی اترک که مقر آن در شهرستان گنبدکاووس مستقر است، مسئولیت حراست از مرزهای خاکی ایران با جمهوری ترکمنستان به طول حدود 350 کیلومتر را برعهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 خاذمی 1394-09-20 05:31
باسلام چرا در اعلام اسامی نامزدین روستای طرف را می اورید به نظر این طرز فکر سایت جهت تحریک افکار جهت ایجاد انتخابات برای حمایت طایفه ای یا منطقه ای ااز فرد را تشویش میکند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر