c_300_250_16777215_10_images_21875.jpg

 


ترکمن سسی - استاندار گلستان اظهار کرد:  با قاطعیت کنترل جمعیت توهم توطئه نیست و دقیقاً  توطئه دشمن است و پشت آن برنامه ریزی وجود دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی محمد زنگانه امروز پنجشنبه ۱۵ تیر در سومین جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت با حضور دکتر زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و پرفسور محمد اسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، تصریح کرد: ضمن تقدیر از حضور پروفسور اکبری، یکی از اقدامات ارزشمند ایشان فعالیت های معنویت درمانی و درمان بیماران سرطانی است که نشان از علم، ایمان، عمل و تقوا ایشان دارد.
وی با اشاره به اینکه در زمان هایی اقداماتی در مسیر کنترل جمعیت صورت گرفته یادآور شد:زمانی که مدیر مرکز بهداشت استان بودم برنامه های کنترل جمعیت را توطئه دشمن دانستم و هشدار دادم.
استاندار گلستان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب سیاست های کنترل جمعیت سیاست جدی جریان نفوذ است که در هرجایی ممکن است، باشند و در بزنگاه ها و با مواضع آنها مشخص می شود.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: حضور دکتر اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور پر برکت است.
وی ادامه داد: ما برای حمایت از خانواده برنامه داریم، برای دوران کودکی پایلوت کشوری اجرای طرح پاک ( پرورش اوان کودکی) هستیم و تلاش داریم از طریق بازی ، قصه و شعر مفهوم قداست خانواده و پدر خوب و مادر خوب را به کودکان بیاموزیم.
استاندار گلستان گفت:برای دوران نوجوانی پایلوت طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در مسیر پیشگیری طراحی شده و با همراهی شورای عالی انقلاب فرهنگی کتاب های سبک زندگی طراحی شد.
دکتر زنگانه ادامه داد: آموزش های همسر گزینی برای دختران در دوران دبیرستان و برای پسران در دوران خدمت سربازی در نظر گرفته شده و البته آموزش حین زندگی با ارائه بسته هایی طراحی شده است و آموزش های پس از ازدواج در خانواده مورد توجه است تا از تزلزل خانواده جلوگیری شود.
استاندار گلستان تاکید کرد: توجه به حَکَم های قرآنی متشکل از ریش سفیدان، علمای محلی و افراد قابل قبول در محلات داریم و همچنین دادگاه های خانواده اهمیت زیادی دارد که البته قبل از ارجاع،  مشاوره صورت می گیرد.
وی ادامه داد: ۲۵ درصد پرونده های ارسال شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شد.
استاندار گلستان گفت: پس از جدایی رعایت حقوق طرفین خصوصا چگونه پدر یا مادر خوبی باشیم ، مورد توجه باشد.

دکتر زنگانه تاکید کرد: در حال حاضر جمعیتی چند میلیونی از زنانی که سرپرست خانواده در کشور هستند ، داریم و برنامه ریزی برای ازدواج مجدد و آگاهانه آنها و فرزند آوری ضروری است.
وی گفت:مدیران حوزه خانواده در خصوص این ایستگاه ها با جدیت تلاش کنند چرا که اقدامات آنها ارزیابی دقیق می شود.
استاندار گلستان گفت: اطلس جمعیتی استان جهت اینکه در اقدامات شهر به شهر و حتی روستا به روستا دچار اشتباه نشویم ، کمک می کند.
دکتر زنگانه ادامه داد: خوشبختانه اتحاد بین بخشی در استان ارزشمند است و موجب شده گلستان به سرزمین برادری تبدیل شود.
لازم به ذکر است در این مراسم از کتاب بانوان تاثیرگذار استان گلستان با حضور استاندار گلستان، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت رونمایی شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر