c_300_250_16777215_10_images_22055.jpg

 


ترکمن سسی - مراسم صدقه عاشر آی ظهر امروز همزمان با عاشورای حسینی با حضور جمعی از علما و اهالی روستای آزادتپه (شاغال دفه) در مسجد حضرت علی(ع) این روستا برگزار شد.


در این مراسم معنوی که علمای محل برای شادی روح امام حسین(رض) و ارواح شهدای کربلا با قرائت قرآن دعا کردند.

 خالق آخوند نظری در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی اظهار کرد: واقعه کربلا و مصائبی که بر امام حسین و یارانش گذشت در تاریخ اسلام و مسلمان ثبت  شده و هرگز فراموش نخواهد شد.

جلیل نظری یکی از اهالی این روستا و عضو هیت امنای مسجد امام علی (ع) نیز در حاشیه این مراسم گفت : برگزاری مراسم صدقه عاشر آی در ایام محرم و روز عاشورا از گذشتگان ما تا به امروز نسل به نسل
و سینه به سینه انتقال یافته است.

 وی افزود: هرساله علاوه بر روز عاشورا مراسم روز اربعین حسینی نیز با شرکت اقشار مختلف مردمی در این مسجد برگزار می شود.

در انتهای این مراسم با پذیرایی از شرکت کنندگان و با قرآئت قران توسط روحانی محل، شرکت کنندگان برای شادی ارواح شهدای کربلا دعا کردند.

روستای آزادتپه در ۱۵ کیلومتری شمال شهرستان فاضل آباد واقع شده و حدود ۴۰۰ خانوار در آن روستا ساکن هستند. بیشتر ساکنین این روستا از قومیت ترکمن و  تعدادی خانوارهای سیستانی نیز در غرب این روستا سکونت دارند.

خبرنگار : عبدالرضا نظری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر