c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-09-26_17-14-41.jpg



ترکمن سسی - شناسایی و گسترش مصادیق عملی وحدت و نقاط مشترک در میان اقوام و مذاهب به توسعه وحدت در جامعه کمک می کند و رسانه ها می توانند در این عرصه جریان ساز باشند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، شیخ نورعلی دیلم بعداز ظهر امروز(سه شنبه)در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از مصادیق عملی وحدت در جامعه، کمک های مومنانه و مدرسه سازی خیرین است که در میان همه اقوام و مذاهب و همه نقاط استان انجام می گیرد.

دیلم تصریح کرد: توسعه فرهنگ وحدت و تقریب مذاهب در جامعه محدود به هفته وحدت نیست و این موضوع باید در تمام طول سال پیگیری شود و انتظار از نخبگان جامعه نیر توسعه راهبرد وحدت در جامعه است.

رییس مرکز اسلامی گلستان گفت: وحدت و همراهی و همدلی در ذات انسان هاست و در میان امت اسلامی براساس تعالیم قرآنی و دستور خداوند وحدت باعث موفقیت امت اسلامی و تفرقه موجب سست شدن آنان می شود.

دیلم یادآور شد: قول و فعل و سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) همواره تاکید بر وحدت مسلمین بوده است و در طول تاریخ اسلامی امامان و بزرگان دینی بر این مهم تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: بنا به فرمایش حضرت امام علی (ع) او نسبت به وحدت از همه مسلمانان حریص تر بود و این نیز اهمیت وحدت نزد مسلمانان را نمایان می سازد، البته وحدت نباید با اهداف حزبی و گروهی خدشه دار شود.

دیلم گفت: دشمن از وحدت ها در بین اقوام و مذاهب عصبانی می شود و هدف آنها اختلاف افکنی است و هزینه های زیادی به قصد برهم زدن انسجام و یکپارچگی آنان انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: کارهای بزرگی در انقلاب اسلامی در حوزه وحدت انجام شده و از نگاه بزرگان نظام اسلامی وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک تکلیف شرعی است و تحقق تمدن نوین اسلامی جز با وحدت شیعه و سنی دست یافتنی نیست.

دیلم تاکید کرد: زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب گلستان با تاکید بر اشتراکات، احترام به عقاید یکدیگر و کنار هم بودن، استان گلستان را به عنوان یک الگوی وحدت معرفی کرده و حدود ۱۵ - ۱۶ قوم ساکن در این استان با همدلی در کنار هم زندگی می کنند.


۳۰ برنامه در هفته گرامیداشت وحدت در گلستان

علیرضا شابدین معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان نیز در تشریح برنامه های گرامیداشت هفته وحدت در گلستان اظهار کرد: برنامه های گرامیداشت این ایام از ابتدای مهر ماه آغاز شد و ۳۰ برنامه تا نیمه مهر ماه در نقاط مختلف استان اجرا می شود.

وی افزود: این برنامه ها شامل برگزاری چهار نشست نخبگانی ، ۱۲ همایش شهرستانی و چهار محفل و کاروان قرآنی و سخنرانی مبلغان تقریبی در دو روز جمعه و تجلیل از خانواده شهدای شاخص اهل سنت گلستان است.

معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان گفت: تمرکز برنامه ها بر اقشار، روحانیون و خانواده های آنان است و برنامه های متنوع فرهنگی در این مدت در نقاط مختلف استان اجرا می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر