c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-10-24_16-04-55.jpg



ترکمن سسی - مسابقات ملی عکس مهارتی با موضوع برداشت زعفران با حضور ۳۰ عکاس برتر از ۱۷ استان در آزادشهر برگزار ‌شد.


برداشت زعفران در مقوله گردشگری و اقتصادی برای استان گلستان حائز اهمیت می باشد.
طی سال های اخیر با تلاش اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی روستا و دریافت مجوز بسته‌بندی و برندسازی در مسیر رقابت با سایر برندهای داخلی و صادرات قرار گرفته است.
چند سالی است که مردم روستای وامنان از توابع بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر در استان گلستان زمین‌های خود را به کاشت این محصول اختصاص داده‌اند.
در این روستا نزدیک به 400 هکتار زعفران کشت می‌شود. روستای وامنان به دلیل کشت زعفران قطب طلای سرخ در استان گلستان لقب گرفته و کشت این محصول اقتصاد خانوارها را متحول کرده است.
خداوند در طبیعت، نعمت های فراوانی را در اختیار انسان قرار داده تا از این نعمت های بیکران طبیعت الهی، برای زندگی خود بهره مند شوند. از طرفی مشاهده این نعمت ها و بهره گیری از آن برای بهره مندی، عقل سلیم و مدیریت طلب می کند؛ چه بسا انسان هایی با داشتن نعمت های بیکران، نمی توانند از آن استفاده کنند و چه بسا انسان هایی از این نعمت خدادادی به نهایت استفاده کرده و به زندگی خود رونق می بخشند.
اهالی روستای کوهستانی وامنان در شهرستان آزادشهر نیز یکی از این روستاها بوده که اهالی آن با داشتن نعمت های طبیعی فروان، بالاخره با تدبیر، درایت و مدیریت یکی از اهالی این روستا، بنام حاج محمد احمدی، با روی آوردن به زعفران کاری، راه ترقی و پیشرفت را در پیش می گیرند و به دنبال آن در کمال صمیمت، همبستگی و اخوت، راه خود را ادامه می دهند.    
روستای ییلاقی وامنان از توابع شهرستان آزادشهر بیش از ۲ هزار نفر جمعیت دارد که اکثر مردم با ‌کشت زعفران امرار معاش می‌کنند.
گفتنی است، روز دوشنبه یکم آبان ماه 1402 تعدادی از خبرنگاران استان با هماهنگی روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تهیه عکس، خبر و گزارش به روستای وامنان عزیمت کردند.

سونا جرجانی / خبرنگار و فعال رسانه ای

دیدگاه‌ها  

0 #1 هدی غلام 1402-08-04 08:08
سلام، این زعفران ها فروشی هست؟
نقل قول کردن
0 #2 هدی غلام 1402-08-04 08:09
چطور میشه از جاهای دیگه سفارش خرید داد؟
نقل قول کردن
0 #3 حاجی محمد 1402-08-04 08:10
بله همین طور است. نشانی : روستای وامنان شهرستان ازادشهر در استان گلستان
نقل قول کردن
0 #4 حاجی بردی اونق 1402-08-07 09:24
به طور متویط هکتاری چقدر محصول زعفران داره؟ قیمت و صرفه اقتصادی اش چظوره؟ ممکنه اطلاعات بیشتری به اشتراک بگذارید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر