c_300_250_16777215_10_images_22852.jpg


ترکمن سسی - با دستور دادستان مرکز استان گلستان؛ مرزبندی زمین های حاصل از پسروی آب دریا در سواحل گلستان از امروز پنج شنبه آغاز شد .


دادستان مرکز استان گلستان در بازدید چند هفته قبل از ساحل بندرترکمن، منابع طبیعی استان را مکلف کرده بود برای جلوگیری از دست اندازی به اراضی حاصل از پسروی آب دریا، محدوده این زمین ها را با نصب بنج مارک مشخص کند.
پس از دستور دادستان مرکز استان از امروز کار نصب بنچ مارک در سواحل استان از بندرترکمن آغاز شد.
محمود اسپانلو  با اشاره به این که فقط اخذ سند مالکیت برای حفاظت از منابع ملی کافی نیست گفت: باید  مرز فیزیکی ِ این زمین‌ها در طبیعت مشخص شود  تا دست اندازی ها به راحتی قابل تشخیص باشد .
وی افزود: تاکنون سند 23 هزار و 817 هکتار از سواحل  دریای خزر در استان گلستان نیز در قالب 45 قطعه صادر شد .
دادستان اسپانلو گفت: برای جلوگیری از تصرف حریم و بستر رودخانه های استان هم  که به علت تغییرات اقلیمی و فصلی بودن برخی رودخانه های استان، تغییر مسیر می دهند نیز، دادستانهای سراسر استان بر حدنگاری زودتر رودخانه های استان و صدور سند آنها، نظارت می کنند که در نتیجه این پیگیری ها تاکنون برای  سه هزار و 487 هکتار از زمین های بستر رودخانه های استان، سند صادر شده است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1402-09-27 18:24
اراضی ای که در اثر پسروی آب دریا و دریاچه و... ایجاد می شود اراضی مستحدث می گویند. مثل همین اراضی ساحل بندرترکمن که در اثر پایین آمدن آب دریا ظاهر شده اند. این تعریف در بند الف ماده یک قانون اراضی مستحدث و ساحلی مصوب سال ۱۳۵۴ نیز آمده است.
نقل قول کردن
0 #2 محمد 1402-09-27 18:30
براساس ماده سه این قانون، کلیه اراضی مستحدث متعلق به دولت است و اشخاص حق تقاضای ثبت آنها را ندارند و در صورتی که نسبت به اراضی مذکور درخواست ثبت شده باشد آن درخواست باطل و ادارات ثبت اسناد و املاک محل مکلفند درخواست ثبت اراضی مزبور را از وزارت کشاورزی و منابع طبیعی یا سایر سازمان های دولتی که تصرفاتی در این اراضی دارند را با تایید وزارت کشاورزی و منابع طبیعی بپذیرند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر