c_300_250_16777215_10_images_22885.jpg



ترکمن سسی - جعبه های پُر شده از پرتغال روستای آزاد تپه، مهمان سفره های مردم منطقه و استان گلستان شده است.


روز سه شنبه مورخ 28 آذر ماه 1402 فرصتی دست داد تا با همراهی چند نفر از خبرنگاران استان، برای تهیه عکس، خبر و گزارش، به باغ پرتقال "طاهر نظری" کارآفرین و باغدار مطرح منطقه در روستای آزاد تپه برویم و با وی گفتگویی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، شواهد گویای این است که امسال محصول پرتقال باغدار آزاد تپه ای کام مردم منطقه را شیرین کرده است، به نحوی که جعبه های پُرشده از پرتقال روستای آزاد تپه، مهمان سفره های مردم منطقه، استان گلستان و حتی کشور شده است.

طاهر نظری، باغدار پرتقال روستای آزاد تپه استان گلستان در این خصوص گفت: پرتقال از میوه ها و مرکبات قدیمی و پر مصرف است که دارای خواص پزشکی و درمانی فراوانی می باشد.

وی افزود: این باغ را در سال 1380 در زمینی به مساحت بیش از دو هکتار ایجاد کرده و در ادامه از سال سوم و چهارم شروع به میوه دهی کرده و امروز 22 ساله می باشد.

نظری، افزود: امسال 40 تن محصول پرتقال برداشت کردیم و در ادامه می توانیم حدود 20 تن الی 25 تن دیگر نیز برداشت کنیم.

وی با اشاره به اینکه، پرتقال چیده نشده بر روی درخت، بهترین انبار طبیعی برای خوده میوه پرتغال است، افزود: برداشت محصول پرتقال را از اوایل آذر ماه شروع کردیم. ماندن میوه بر روی درخت بدون آفت زدگی می تواند در شیرین شدن آن تاثیر فروانی داشته باشد. اما این چند روز به خاطر سرمای هوا و دغدغه نگرانی از بین رفتن محصول، آنها را برداشت کردیم و در ادامه نیز قبل از زمستان و آغاز سرما و یخبندان همه محصول باغ را برداشت خواهیم کرد.

این باغدار پرتقال و کارآفرین آزاد تپه ای بیان کرد: امسال آفت مگس مدیترانه ای باعث شد که 10 درصد از میوه محصول باغات ما از بین برود.

طاهر نظری تصریح کرد: رعایت فاصله مناسب درختان، آبیاری، استفاده صحیح از کود، مبارزه اصولی با علف های هرز، هرس به موقع، برداشت، بسته بندی و نگهداری، حمل و نقل صحیح و مناسب از جمله دلایل میوه دهی و یکدستی محصول باغ می باشد.

سونا جرجانی / خبرنگار

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر