c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-02-07_13-17-53.jpg



ترکمن سسی - موسی جرجانی نویسنده کتاب "اراز محمد تور محمد، چهره ملی قزاقستان"، توسط رئیس مصلحت استان مانگستنائو کشور قزاقستان، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.



به گزارش آرنا پرس، نمایشگاه تولیدات صنعتی مازندران توسط استاندار مازندران و مسئولان استان مانگستائو قزاقستان در مرکز تجارت بین المللی کاسپین ساری افتتاح شد.

در حاشیه نمایشگاه تولیدات صنعتی مازندران در مرکز تجارت بین المللی کاسپین ساری، طی مراسمی که با حضور مسئولان استان مانگستائو قزاقستان و سفارت کشور قزاقستان در تهران برگزار شد، از "موسی جرجانی"، نویسنده و پژوهشگر ترکمن به خاطر تالیف کتاب ارزشمند "اراز محمد تورمحمد، چهره ملی قزاقستان"، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، یکی از غرفه های نمایشگاه تولیدات صنعتی استان مازندران در مرکز تجارت بین المللی کاسپین ساری، به پوشاک و محصولات فرهنگی استان مانگستائو قزاقستان اختصاص داشت که طی برگزاری مراسم فرهنگی ویژه ای از موسی جرجانی، نویسنده و محقق ترکمن به خاطر تالیف کتاب ارزشمند "اراز محمد تور محمد، چهره ملی قزاقستان"، با اهدای مدال افتخار "اراز محمد تورمحمد چهره ملی قزاقستان" و همچنین اهدای لباس ملی کشور قزاقستان، مورد تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
در این آیین، ماتاییو رئیس مصلحت استان مانگستنائو قزاقستان طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از دیدن قزاق های ایرانی در خصوص رایطه خوب استان مانگستائو و ایران مطالبی بیان کرد و گفت: "اراز محمد تورمحمد، چهره ملی قزاقستان" است که کتاب آن در ایران توسط استاد موسی جرجانی نویسنده برجسته ایرانی ترکمن از استان گلستان، نوشته شده و ما چندی پیش در شهر آق تاو (آکتائو) کشور قزاقستان طی مراسمی ضمن گرامیداشت یکصدوچهلمین  سالگرد تولد "اراز محمد تورمحمد" از این کتاب رونمایی کردیم و حالا نمونه آن مراسم را با حضور مسئولان استان مانگستائو و قزاق های ایرانی در نمایشگاه ساری برگزار می کنیم.   
در خاتمه این مراسم و بعد از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، آقای ماتاییو رئیس مصلحت استان مانگستنائو قزاقستان با اهدای لوح تقدیر و همچنین با اهدای مدال افتخار "اراز محمد تور محمد چهره ملی قزاقستان" و همچنین پوشاندن لباس ملی کشور قزاقستان، از استاد موسی جرجانی به خاطر تالیف و نوشتن کتاب ارزشمند چهره ملی قزاقستان، تقدیر و تجلیل به عمل آورد.
گفتنی است در این آیین همچنین پنج نفر از بستگان "اراز محمد تورمحمد چهره ملی قزاقستان" که در کشور ایران و استان گلستان ساکن هستند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-02-07_13-17-45_2.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر