c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20151229_183511.jpg

ترکمن سسی-رئیس جمهور ترکمنستان سال ۲۰۱۶ را «سال بزرگداشت و احترام به میراث و تحول وطن» نام‌گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور این کشور در جلسه مشترک هیئت وزیران و شورای امنیت ملی ترکمنستان، سال ۲۰۱۶ میلادی را «سال بزرگداشت و احترام به میراث و تحول وطن» نام‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: استقلال ترکمنستان در سال آینده ۲۵ ساله می‌شود و این موضوع دستاورد بزرگی برای مردم این کشور محسوب می‌شود.

بردی محمداف در بخش دیگر از سخنانش گفت: به منظور استراحت مردم و حضور در جشن‌های سال نو میلادی از یکم تا سوم ژانویه تعطیل رسمی در این کشور خواهد بود.

همچنین رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه مشترک هیئت دولت و شورای امنیت ملی این کشور گزارشی مختصری از عملکرد دولت را ارائه داد و نتایج و دست ‏آوردهای در سال جاری میلادی (۲۰۱۵) را مثبت و سازنده توصیف کرد.

بردی‏‌محمداف تصریح کرد: در سال ۲۰۱۵ میلادی دولت ترکمنستان ۴۹ جلسه هیئت دولت، ۱۳ جلسه شورای امنیت ملی، ۳۸ جلسه رئیس جمهور با مسئولین و مقامات رسمی و دولتی ترکمنستان داشته‌ است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۵ میلادی هیئت دولت به سرپرستی رئیس جمهور ترکمنستان ۱۷ سفر خارجی داشته و ۲۲ هیئت سران و نخست وزیران کشورهای خارجی به ترکمنستان سفر کرده‌‏اند.

رئیس جمهور ترکمنستان در بخش دیگر سخنان خود گفت: علیرغم بحران اقتصادی و مالی جهانی و نیز فرایندهای دشوار اقتصادی در دنیا، دولت ترکمنستان با توجه به اتخاذ تمهیدات لازم سطح بالا زندگی مردم این کشور را حفظ کرده‌است و تلاش خواهد کرد که سطح بالا زندگی مردم ترکمنستان و رفاه آنها در آینده نیز به صورت مناسبت تامین کند.

تقویم رسمی ترکمنستان که در سال ۱۹۹۱ میلادی استقلال خود را از شوروی به دست‌آورد، براساس سالنامه میلادی می‏‌باشد و مردم این کشور ۳۱ دسامبر و یک ژانویه هر سال را به مناسبت سال نو و تحویل سال، جشن می‌گیرند.

دیدگاه‌ها  

+2 #1 یونس 1394-10-09 07:11
با سلام حضور رئیس جمهور محترم کشور ترکمنستان
لطفاً به جای این احترام به میراث و گذشتگان بهتر نیست به زنده ها و مردم حال و حاضر احترام و شخصیت قائل بشید و زندانی های ایرانی که ترکمن های زیادی هم جزوشون میشن رو آزاد و ماشین های آنها رو بهشون برگردونید .
انسانهایی که اسیر توطئه و پاپوش شدن یا مجازاتی رو تحمل میکنن که خیلی بیش از حقشون هست .
آقای رئیس جمهور این بیت هم برای شما :
ای که دستت می رسد کاری بکن
پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار
نقل قول کردن
-2 #2 امید 1394-10-09 09:58
اساسا اینها که ترکمنهای ایران رو قبول ندارن و هیچ ارزشی براشون قائل نیستن
پس چرا خبرهای این کشور رو پوشش میدین؟؟؟؟
احترام به گذشتگان رو برن از ترکیه یاد بگیرن
نقل قول کردن
+1 #3 علی 1394-10-09 19:32
تورکمنیستان کشور دوست و برادر ما بوده و روابط حسنه ای با کشور ما دارد. ارتباط کشور ایران با آسیای میانه از مسیر استان ما و کشور ترکمنستان بوده که به علت اشتراکات فرهنگی و طایفه ای و... تحولات کشور تورکمنیستان برای ما مهم تلقی می شود. از اینکه به این تحولات می پردازید سپاسگزاریم.
نقل قول کردن
0 #4 aziz 1394-11-30 20:16
آیا این آمار مربوط به زندانیان ترانزیت ایرانی هم مربوط میشود یا خیر؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر