c_300_250_16777215_10_images_603208.jpg
ترکمن سسی:رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن از دستگیری 9شکارچی فلامینگو و دیگر پرندگان حمایت شده در این منطقه خبر داد.

به گزارش ترکمن سسی علی بیانی ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این متخلفان که با ورود به مناطق ممنوعه اقدام به شکار گونه های در معرض خطر انقراض و حمایت شده کرده بودند، هشت قبضه انواع سلاح شکاری و تعداد دو قطعه پرنده پرلا، یک مرغابی کله سبز و یک فلامینگو بدست آمد.
وی ادامه داد: دستگیری شکارچیان فلامینگو با سه ساعت کمین و تعقیب و گریز همراه بود که در نهایت محیط بانان توانستند هر دو نفر متخلف این پرونده را دستگیر نمایند و علاوه بر کشف سلاح و فشنگ، قایق موتوری آنها را نیز توقیف نمایند.
بیانی اضافه کرد که متخلفان دستگیر شده با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.
وی همچنین یادآور شد که محیط بانان گمیشان موفق شدند 400 متر دام هوایی مشتمل بر سه رشته دام را از پهنه آبی تالاب بین المللی گمیشان جمع آوری کنند.
به گفته وی شناسایی و جمع آوری این دام ها قبل از هر گونه گرفتار شدن پرندگان حاضر در تالاب گمیشان محقق شد.
فلامینگو از پرندگان در معرض خطر انقراض است و سواحل دریاها، تالاب ها و رودخانه های عریض از مهمترین زیستگاه های این گونه ارزشمند محسوب می شود.
گلستان از جمله معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است؛ این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد و ولد دارند.
از سوی دیگر برای متخلفان و شکارچیان غیرمجاز در پناهگاه های حیات وحش که از مناطق شکار مطلقا ممنوع محسوب می شود، قانونگذار علاوه بر جریمه تا سه سال حبس نیز پیش بینی کرده است.
سواحل و آبگیرهای شهرستان ترکمن و گمیشان و بویژه تالاب گمیشان از محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و گونه های بومی است.
در این خصوص تالاب بین المللی گمیشان زیستگاهی منحصر به فرد با وسعت بیش از 20 هزار هکتار است که 14 هزار هکتار آن جزو مناطق شکار و صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست است.
همه ساله این تالاب میزبان تعداد زیادی از پرندگانی است که از نیمکره شمالی به مناطق جنوبی مهاجرت کرده و ماه ها در این محل می مانند و دوباره برای جوجه آوری به وطن اصلی خود باز می گردند.
مهاجرت پرندگان از اواسط پاییز آغاز و آنها از عرض های بالاتر و نواحی شمالی سیبری به تالاب بین المللی گمیشان می آیند.
از مهمترین گونه های موجود در تالاب گمیشان می توان به پرندگان باارزشی مانند پلیکان، فلامینگو و قو که جزو گونه های حمایت شده و نیز پلیکان پاخاکستری و عقاب دریایی دم سفید که از جمله گونه های در خطر انقراض به شمار می روند، اشاره کرد.
شهرستان های گمیشان و بندرترکمن در شمال غرب استان گلستان واقع بوده و هر کدام افزون بر 60 هزار نفر جمعیت دارند.
استان مرزی گلستان در شمال ایران حدود یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و یکهزار روستا زندگی می کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر