c_300_250_16777215_10_images_01454457447.jpg

ترکمن سسی- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان گفت: پنج نفر حفار غیرمجاز که در پی اشیای عتیقه در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا سرهنگ علی اصغر عقیلی اعلام کرد که با توجه به حفاری های غیرمجاز در ساختمان مسکونی رها شده در این روستا موضوع پیگیری و این افراد به همراه ادوات حفاری گرفتار شدند.

به گفته وی این افراد برای یافتن اشیای عتیقه اقدام به کاوش و حفاری غیرمجاز به عمق 1.5 متر در 32 متر با تجهیزات لازم کرده بودند.

وی با اشاره به همکاری فرماندهی انتظامی کردکوی در دستگیری این حفاران غیرمجاز افزود: این افراد باتشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ عقیلی یادآور شد: حفاظت از آثار تاریخی و باستانی، گام مهمی جهت حفظ اصالت ها، میراث ارزشمند و فرهنگ بومی استان می باشد و یگان حفاظت میراث فرهنگی با 60 نفر نیرو به منظور حفظ هر چه بیشتراین ارزش ها و پاسداری وحفاظت از موزه ها، اماکن فرهنگی، تاریخی تلاش دارد.

شهرستان کردکوی با افزون بر 75 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر