c_300_250_16777215_10_images_948_81917909-70441476.jpg

ترکمن سسی- مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس از وارد شدن خسارت به 141 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان بر اثر سیلاب هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا غلامعلی نورا اظهار داشت: بر اثر جاری شدن این سیلاب در چند روستای واقع در دهستان باغلی مرامه بخش مرکزی گنبدکاووس حدود 300 هکتار از مزارع گندم و جو دچار آبگرفتگی شد.

وی گفت: پس از برآورد کارشناسان از آسیب مزارع روستاهای قوچ مراد و هیوه چی بالا از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس، مشخص شد 141 هکتار این اراضی بین 40 تا صد درصد آسیب دیده اند.

نورا اضافه کرد: این سیلاب بر اثر طغیان رودخانه ای در مناطق بالادست و در حوزه شهرستان رامیان رخ داد. وی تصریح کرد: همچنین حدود 30 هکتار از مزارع گندم روستای پتکه از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس بر اثر سیلاب هفته گذشته دچار آبگرفتگی شده است که کارشناسان درحال برآورد میزان خسارت آن هستند.

وی با بیان اینکه مزارع خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیستند،یاد آور شد: علاوه بر خسارت وارده به اراضی زراعی، یک دهنه پل بین مزارع این شهرستان نیز دچار آسیب جدی شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر