c_300_250_16777215_10_images_503464.jpg

ترکمن سسی-هفته بیست و هفتم مسابقات کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبدکاووس در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از مهر، در هفته بیست و هفتم این رقابت‌ها عصر پنج‌شنبه ۶۲راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبردداخلی در هفت دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری به رقابت پرداختند که در پایان ۴۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و دو تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب فریاد زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و امین محمدی با اسب آرگام مهر و طاهر گوگ نژاد با اسب ترکمن گزل به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبردداخلی دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که نورمحمد بهادر با اسب آرسام عنوان اول را به دست آورد و بنیامین جرجانی با اسب یونیک دنسر و یاسر جرجانی با اسب جاست جان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که محمدخوجملی با اسب گلناز کیا موفق به کسب مقام اول شد و عیدمحمد غراوی با اسب آتلانتیک و مهدی قورچای با اسب چندو به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبردداخلی دو ساله و دو تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که امین محمدی با اسب زری هج زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و کمال صالح پور با اسب لارسن و امان محمد قلرعطا با اسب هیپو به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۳۰ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که محمد خوجملی با اسب سحر خاتون نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با اسب آیرون لیدی و احمد پقه با اسب سوانا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و ۵۰ تا ۶۰ امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بودند که قربان محمد اودک با اسب ایلکای مقام اول را کسب کرد و نورمحمد بهادر با اسب سامر و عیدمحمد غراوی با اسب اورتیناز به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های ترکمن دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب دیه گو زودتر از سایرین به مقصد رسید و تیمور عطایی با اسب آرچین حبیب ایشا و بنیامین جرجانی با اسب خان ترکمن به ترتیب نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

گفتنی است؛ در هفته بیست و هفتم این رقابت‌ها کمال دالیجه عطا و محمد خوجملی هر کدام با کسب دو عنوان نخست بهترین چابکسواران هفته لقب گرفتند و نورمحمد بهادر، امین محمدی و قربان محمد اودک هر کدام با کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم در رده‌های بعدی ایستادند.

هفته بیست و هشتم این رقابت‌ها، عصر جمعه در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر