c_300_250_16777215_10_images_00002142424.jpg

ترکمن سسی-نماینده ولی فقیه در استان گلستان با صدور پیامی، برگزاری مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی را نشانه وحدت دانست و این شاعر شهیر ترکمن را متعلق به همه ملت ایران عنوان کرد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، با صدور پیامی که در مراسم گرامی داشت شاعر نامدار ترکمن، مختومقلی فراغی قرائت شد، این شاعر بزرگ ترکمن را متعلق به همه ملت ایران دانست. در این پیام آمده است:

 

شور و شوقی که همزمان با آغاز بهار و نو شدن طبیعت صحرا در میان مردم، نهادهای فرهنگی هنری و فعالان فرهنگی ترکمن مشاهده می شود، بازتاب عشق و اعتقاد عمیق و فراگیر جامعه ترکمن به شاعر اندیشه ورز خود است.

 

مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن متعلق به استان گلستان و همه کشور ایران است. وی شاعری مسلمان و مردمی و عاشق بندگان خدا بود و از جایگاه ویژه ای در بین مردم برخوردار است.

 

مختومقلی به همبستگی دینی و اخوت اسلامی خدمت شایانی کرده است. او با نام بردن از همه ائمه (ع) ضمن بیان ارادت و خلوص خود به خاندان پیامبر (ص) رمز حلقه های اتصال و تمسک مسلمین را تبیین کرده است.

 

امروز روز فرخنده ای است. من به دو دلیل به مختومقلی فراغی ادارت دارم. یکی به این دلیل که این شاعر بزرگ در همه زمینه ها از جمله خدا شناسی و عرفان گرفته تا مسائل اجتماعی و وحدت و یکپارچگی، شعر سروده است و در مجموع مختلومقلی فراغی را شاعری جامع با بینش اجتماعی و روشن ضمیری در رابطه با مسائل اجتماعی و سیاسی می شناسم.

 

دوم دلیل این است که مختومقلی فراغی متعلق به استان گلستان است. او در این سرزمین و این استان در حدود سه قرن پیش متولد شده و امروز توجه جهانیان را به سوی خود جلب کرده است.

 

اینجانب برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر شهیر ترکمن را نشانه وحدت و همبستگی و اشاعه ارزش های اسلامی می دانم و اعتقاد دارم در پناه این اتحاد می توان انسجام و یکپارچگی شیعه و سنی و ملت ایران را در داخل و خارج به نیکی تبلیغ و ترویج کرد.

 

از همه کسانی که در این مسیر گام بر می دارند از جمله هنرمندان، مسئولان، اداره کل ارشاد و استانداری گلستان تقدیر می کنم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر