c_300_250_16777215_10_images_011111111111111112.jpg

آقای خاص:بازدید کننده گان عزیز سایت ترکمن سسی با عنایت به مقاله پیشین در مورد سنسور های نشت یاب و الزام آنها در ساختمانها پیرامون جزئیات این مسئله و به فراخور اهمیت مورد آگاهی قرار گرفته اند.

 

لذا لازم دانسته شد که این بحث به شکل کامل مورد تحلیل قرار بگیرد،بعد از اجبار نصب سنسور های مذکور در ساختمانها،مهندسین ناظر گاز ملزم به تایید سیستم لوله کشی در صورت سنسور گردیدند و این الزام مبتنی به درج شماره سریال دستگاه خریداری شده و به انضمام فاکتور فروش اخذ شده از فروشنده به پرونده گاز رسانی ملک شد.

 

طی پیگیری های بعمل آمده و برقراری تماس با عمده ترین برند فروش سنسور (تکین گاز)محرز گردید نمایندگی فروش کلی در استان گلستان محصولات این شرکت بر عهده یکی از مهندسین گاز فعال در شهرستان کلاله میباشد که در امور مدیریتی استان نیز دستی بر قضا دارد ایشان ناظر گاز دفتر نمایندگی کلاله بوده و همزمان مسئولیت نظارت عالیه این حوزه نیز بر عهده ایشان است که رسیدگی به اختلافات احتمالی بین ناظرین گاز، مجریان و یا مالکین از وظایف ایشان است.

 

البته مسبوق به سابقه میباشد که ایشان در حوزه های دیگر هم در حالی که خود از وجود ناظر عالیه بهره مند هستند دخالت کرده اند،اخیرا نیز ایشان در ردای بازرس سازمان نظام مهندسی استان گلستان فعال میباشند سوالی مطرح است آیا یک ناظر در یک حوزه منطقی است که ناظر عالیه همان منطقه باشد؟ آیا قضاوت ایشان در دعاوی پرونده های گاز جانبدارانه نخواهد بود؟آیا جایز است در جایی که شخصی فعالیت نظارت دارد خود ناظر عالیه باشد و جالبتر اینکه بعنوان بازرس سازمان جهت بازرسی و تفحص نیز حضور یابد؟شایع میباشد ایشان در بخش گزینش کارمند های دفتر نمایندگی کلاله نیز دخل هستند گو اینکه در پشت پرده انتقال موقت کارمند بخش گاز به دفتر نمایندگی گالیکش و جابجایی یک ماهه ایشان با کارمند دفتر گالیکش رد پای ایشان دیده می شود.

 

جریان فروش سنسورهای شرکت تکین گاز در بخش گاز نظام مهندسی کلاله نیز نشات گرفته از همین جریانات بوده و همدستی یا معاونت کارمند بخش گاز در فروش سنسور در یک اداره و همچنین اهمال مدیریت نظام مهندسی دفتر کلاله در جلوگیری از انجام این کار جای تعجب و شگفتی دارد با توجه به جریانات ذکر شده آنچه به نظر میرسد و جای شبهه ایجاد میکند این است که آیا مهندس مذکور در پشت پرده الزام نصب سنسور و فروش سنسورهای تحت نمایندگی خود در سازمان استان ایجاد رانت کرده است؟در صورتیکه مطابق مباحث مقررات ملی نصب سنسور نشت یاب صرفا برای ساختمانهای خاص و عمومی الزام داشته است.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 پگاه 1395-04-02 07:09
سلام
اتفاقا برای خانه ما هم دو عدد نصب کردند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر