c_300_250_16777215_10_images_00002311156555.jpg

ترکمن سسی-نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی از سفر هیئت ایرانی به ترکمنستان به ریاست یکی از معاونان وزیرنفت برای گسترش و بررسی وضع همکاری ٢ کشور پس از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،محمدتقی امانپور مهمترین محور سفر هیئت ایرانی را گسترش همکاری میان دو کشور عنوان کرد و افزود: در این سفر موضوع هایی همچون صادرات مشترک، ترانزیت، استفاده از ظرفیتهای فنی و مهندسی ایران در ترکمنستان و .... بررسی می شود.

 

وی همچنین به سیاستهای اقتصادی مقاومتی در سال اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: بدون شک یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات است که وزارت نفت با صادرات کالا و خدمات مهندسی به ترکمنستان گامهای مهمی در این زمینه برداشته است.

 

امانپور با بیان این که اقتصاد مقاومتی سبب درونزا شدن اقتصاد می شود و باید ابعاد مختلف مدیریتی، مالی، حقوقی در اقتصاد مقاومتی ایجاد شود، تصریح کرد: صادرات این قابلیتها را ایجاد می کند، ضمن این که همکاری با شرکتهای خارجی سبب می شود سطح فناوری رقابت پذیر شود و در این شرایط انجام پروژه با هزینه پایین تر اجرا می شود.

 

ایران بسته ای ٣٠ میلیارد دلاری برای تهاتر کالا و خدمات فنی و مهندسی در ازای گاز به ترکمنستان برای یک دوره ١٠ ساله  پیشنهاد داده است؛ حدود ٧٠ شرکت فعال در این عرصه شناسایی شده اند و از طریق مناقصه پیشنهادهای خود را ارائه کرده اند، رویکرد وزارت نفت در این زمینه توانمندسازی بخش خصوصی است و برنامه جامعی برای گسترش همکاریها با کشورهای منطقه را در دست اقدام دارد.

 

شایان ذکر است که ایران ٢٠ سال است که از کشور ترکمستان گاز خریداری می کند و و ارزش گاز خریداری شده سالانه دو تا سه میلیارد دلار است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر