c_300_250_16777215_10_images_a7dfed18-c1e5-437b-962e-6bdb6275a2e4.jpg

ترکمن سسی-عیدگاه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس آماده ی اقامه ی نماز عید سعید فطر است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی عیدگاه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس با تلاش خادمین و هیئت امنای زحمت کش این عیدگاه،آماده ی اقامه ی نماز عید سعید فطر شد.

 

یکی از خادمین حاضر در عیدگاه که مشغول بررسی آخرین وضعیت این مکان برای برپایی بهتر نماز عید بود با گلایه مندی از برخی رفتارهای نامتعارف توسط افراد معلوم الحال گفت:هر ساله با صرف وقت و هزینه ی زیاد برای برگزاری بهتر نماز عید و رضای خداوند این مکان مقدس را آماده ی برگزاری پرشور نماز عید می کنیم ولیکن برخی از اعمال ناشایست در شان عیدگاه مسلمین نیست.

 

این عضو هیئت امنای عیدگاه بیان کرد:هر ساله نمازگزاران محترم گلایه هایی از سیستم صوتی دارند که صدای وعظ روحانیون به ما نمی رسد در حالیکه تا صبح روز عید هیچگونه مشکلی از لحاظ شنیداری برای مردم پیش نمی آید،متاسفانه باید بگویم که برخی از افراد مریض به عمد سیم ها را با وسیله برنده قطع می کنند و هرساله شاهد این عمل غیراخلاقی هستیم،برای اینکه بتوان سیم ها را پاره کرد تقریبا نیرویی معادل 90 کیلو گرم لازم است و به همین دلیل برخی از افراد با وسایل برنده به جان سیم ها می افتند،انشاالله برای عید قربان قصد داریم از سیستمی مدرن استفاده کنیم تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

 

وی تصریح کرد:در سالهای گذشته با صرف 160 میلیون تومان سایبان ساخته شد که سقف آن از نوعی جنس پلاستیکی است که حتی اگر زیر کامیون هم برود آسیبی نمی بیند ولیکن ما شاهد هستیم که با تفنگ این سایبان را سوراخ کردند و برای تعمیر نیروهایی از تهران آوردیم.

 

عضو هیئت امنای عیدگاه اهل سنت گنبدکاووس گفت:ما در جایی که مکانی برای تجمع هشتادهزار نفری مردم برای عبادت خداوند است شاهدیم که برخی از افراد اقدام به مشروب خواری در گوشه ای از زمین هشت هکتاری عیدگاه می کنند و وسایل مربوط به عیدگاه را به سرقت می برند،اخیرا نیز شب هنگام قصد سرقت از انبار عیدگاه را داشتند که با دخالت نگهبان زحمت کش به سمت وی تیر هوایی شلیک شد و از محل فرار کردند.

 

وی افزود:نمی دانم چرا برخی از مردم دام های خویش را به عیدگاه می آورند و وقتی به آنها تذکری داده می شود با ما درگیر می شوند و نگهبان عیدگاه چوپان دام های آنان شده است.

 

وی با انتقاد شدید از تجمع برای بازی هایی چون والیبال و فوتبال گفت:عیدگاه اهل سنت گنبدکاووس تبدیل به مکانی برای بازیهایی چون والیبال و فوتبال شده است که شاید بتوان با آن کنار آمد ولیکن شرط بندی در این مکان غیرقابل قبول است و ظاهر نامناسب برخی افراد که متاسفانه برخی اقدامات آنها قابل بیان نیست،وقتی که تیر دروازه فوتبال را سرقت کردند به نگهبان عیدگاه خرده می گیرند که چرا مواظب نبودی؟مگر نگهبان عیدگاه مسئول حفظ وسایل ورزشی آنان است.

 

وی تصریح کرد:دهیاری و شورای اسلامی آق قایه که نمی تواند یک زمین ورزشی مناسب برای مردم روستا تهیه کند ضعف خویش را بر گردن عیدگاه اهل سنت نیندازد،هیچ کمکی از آنها عاید ما نمی شود و انتظار داریم شر نرسانند.

 

وی افزود:این آقایان حتی سگ های نگهبان ما را نیز کشتند،یعنی عملا راه دزدها را باز گذاشتند،برای نمونه باید بگویم ساعت سه شیر آب را برای روز عید وصل کردیم و نیم ساعت بعد وقتی برگشتیم مشاهده کردیم که سارقین آنها را برده اند یا در مثالی دیگر نرده های عیدگاه را به سرقت می برند.

 

این عضو هئیت امنای عیدگاه اهل سنت گنبدکاووس درباره ی مبالغی که روز عید از مردم دریافت می شود بیان کرد:تمامی این مبالغ صرف عیدگاه می شود،در سالهای اخیر توانستیم زمین های دو هکتار و سه هزار متری و زمین یک هکتاری را برای عیدگاه خریداری کنیم و سایبان نیز از همین محل تامین شد،هم اکنون نیز قصد داریم این سایبان را به سمت غرب بسط و گسترش دهیم که مستلزم بودجه کافی است،این عیدگاه فقط با کمک های مردمی اداره می شود و هیچ کمک مالی از جایی دیگر به ما نمی رسد.

 

وی افزود:هیچ فرد حقیقی یا حقوقی حتی یک ریال از این مبلغ نمی گیرد و مبالغ تمام و کمال برای عیدگاه اختصاص داده می شود،حتی نگهبان زحمت کش عیدگاه نیز فی سبیل الله مشغول کار است و ریالی حقوق نمی گیرد که انشاالله خداوند پاداش وی را در روز قیامت به وی عطا خواهد نمود.

 

وی تاکید کرد:هرساله مردم برای زیر جانمازی خویش روزنامه هایی با خود به همراه می آورند که بعد از اتمام نماز اکثرا آنها را با خود نمی برند که از این عزیزان خواهشمندیم این روزنامه ها را با خود ببرند چرا که اسامی خداوند بر روی آنها است،این نکته هر ساله توسط روحانیون محترم گوشزد می شود از سویی باعث زحمت چند روزه ی اعضای هیئت امنا و نگهبان عیدگاه می شود چرا که کسی کمک رسان ما نیست،ما حتی نتوانستیم دو نفر برای کمک در کارهای برق کشی پیدا کنیم و هر چه اعلام می کنیم به نیرو نیاز داریم به جایی نمی رسیم،هم اکنون نیز دو تن از نیروهای مخلص ما با زانوی مصنوعی مشغول به کار هستند.

 

وی در پایان سخنانش گفت:اعضای هیئت امنا و خادمین مسجد بدون هیچگونه چشمداشت مادی و معنوی عیدگاه را آماده ی برگزاری مراسم عید می کنند و امیدواریم شاهد برخی رخدادهای غیراخلاقی نباشیم چرا که در شان مسلمانی و عیدگاه مسلمانان نیست.

نماز عید سعید فطر از ساعت7:30 الی 8:30 صبح در عیدگاه اهل سنت گنبدکاووس اقامه خواهد شد.

c_300_250_16777215_10_images_bc7c6c6c-2635-4aa4-b41e-305286cb24a3.jpg

c_300_250_16777215_10_images_f4dcad0f-b31c-4906-bf31-cf670872ab98.jpg

دیدگاه‌ها  

+1 #1 صالح 1395-04-19 10:19
واقعا خدا قوت به این عزیزان باید گفت با صبر و قدرت و انگیزه بالا به کارتون ادامه بدید خدا با شماست .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر