c_300_250_16777215_10_images_60716.jpg
تركمن سسي - اعزام دومین کاروان زیارتی با عنوان 'به سوی نور' ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت گنبدکاووس به مشهد مقدس به تعداد 80 نفر انجام شد.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي به نقل از ايرنا، اعزام این کاروان روز یکشنبه از مقابل کانون فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس و با دو دستگاه اتوبوس انجام شد.
به گفته سرهنگ نادر میرسرگزی، فرمانده حوزه بسیج طلاب و روحانیون حضرت محمد رسول الله (ص) شرق گلستان، مدت این اردوی زیارتی و تفریحی سه روز می باشد که برنامه های متنوع فرهنگی درمدت حضور در مشهد مقدس برای آنان پیش بینی شده است.
وی افزود: نخستین کاروان طلاب و روحانیون اهل سنت به مشهد مقدس نیز به تعداد 80 نفر، هفته گذشته در روز 21 تیرماه اعزام شده بود.
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا استان گلستان در آیین اعزام نخستین کاروان طلاب و روحانیون اهل سنت گنبدکاووس در هفته گذشته اعلام کرده بود: همدلی و وفاق بین علمای شیعه و اهل سنت مهمترین پیام اردوهای زیارتی مشهد مقدس است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال 400 نفر از طلاب و علمای حوزه های علمیه اهل سنت استان گلستان به سفر مشهد مقدس اعزام می شوند.
به گفته حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ریاحی: امروز دشمنان اسلام با ایجاد و حمایت از گروهک های تکفیری و داعشی و کشتار مسلمانان، به دنبال اسلام هراسی و تخریب اسلام هستند تا گرایش رو به افزایش مردم جهان به سمت این دین روحانی را کاهش دهند.
وی با تمجید از اعزام کاروان های زیارتی طلاب و علمای اهل سنت به مشهد مقدس، گفته بود: این حرکت ها نماد وحدت و همدلی بین شیعه و اهل سنت درایران اسلامی و خاری درچشم دشمنان است.
بر اساس برنامه های سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه نینوا استان گلستان، امسال 400 نفر از طلاب و روحانیون اهل سنت گلستان به سفر مشهد مقدس، 200نفر به سفر زیارتی قم و 80 نفر نیز به زیارت مرقد عارف شهیر 'بایزید بسطامی' در استان سمنان (بسطام شاهرود) اعزام می شوند.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و افزون بر نیمی از جمیعت آن را اهل سنت که بیشتر ترکمن ها هستند، تشکیل می دهد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر