c_300_250_16777215_10_images_-250x1722.jpg

ترکمن سسی-سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: استان گلستان می‌تواند نیازهای کشور ترکمنستان در بخش‌های مختلف را تامین کند و براین اساس روابط تجاری این استان با کشور ترکمنستان افزایش می‌یابد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم،سید محمد احمدی در حاشیه بازدید از توانمندیهای صادراتی کارخانه های تولیدی شرق استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 3 ماهه نخست سال 95 سهم تجارت خارجی استان گلستان با کشور ترکمنستان 21 میلیون دلار بوده است.

 

وی افزود: استان گلستان در حوزه‌های تولیدی فعال است و ما قصد داریم با تکیه بر توانمندی‌های این استان با طرف ترکمنستانی مذاکره کنیم و با جرات می‌توانیم بگوییم که استان گلستان می‌تواند بسیاری از نیازهای ترکمنستان را تامین کند.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با تاکید بر نقش گمرک مرزی اینچه‌برون استان گلستان گفت: در صورت تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون فرصت خوبی برای دستیابی به بازارهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و چین برای تولیدکنندگان گلستانی فراهم می‌شود.

 

وی با انتقاد از نگاه منفی به مناطق آزاد مبنی بر واردکردن کالا از این طریق، تصریح کرد: این ضعف ماست که نتوانیم از این فرصت برای صادرات کالا بهره‌برداری کنیم و این حق مناطق محروم مرزی است که از این فرصت استفاده کنند.

 

احمدی با اشاره به ناهماهنگی ها و مشکلات در حوزه صادرات کالا از استان گلستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است با برگزاری نشست بین استانداران استان‌های شمال کشور و معاون اول رئیس جمهور این مسائل رفع شود تا روند صادرات شتاب بیشتری بگیرد.

 

 سفیر ایران در ترکمنستان گفت: پس از تصویب لایحه مبادله محکومین ایرانی و ترکمن در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ آن به دولت با دستور رئیس جمهور به وزارت امور خارجه برای رسیدگی وضع ایرانی زندانی در ترکمنستان 20روز پیش قرارداد مبادله محکومین بین سفیر ایران و وزیر امورخارجه ترکمنستان امضا شد که پس از 30روز قابلیت اجرا دارد.

 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر مشغول تنظیم پرونده های ایرانیان زندانی در ترکمنستان هستیم که بزودی پس از مبادله با طرف ترکمن به کشور انتقال داده شوند.

 

احمدی خاطرنشان کرد: حدود 300ایرانی در ترکمنستان زندانی هستند.

 

سفی میلیون دلاری گلستان در 3 ماهه نخست سال 95با ترکمنستان خبرداد و افزود: ایران در این مدت 141میلیون دلار کالا به ترکمنستان صادرات داشته است.

 

درویشعلی حسن زاده اسکلت فلزی، آهن‌آلات، خوراک آماده طیور، مواد غذایی و محصولات پتروشیمی را عمده کالاهای صادراتی از استان گلستان به ترکمنستان اعلام کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر