c_300_250_16777215_10_images_0000236569588544.jpg

ترکمن سسی-مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گفت:هنر رسانه عمدتا در بخش تحلیل و تفسیر است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی حجت الاسلام فضیلت مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در مراسم روز خبرنگار در تحلیل مسائل حوزه رسانه و خبر سخنان خود را حول محور ظرفیت و نقش یا کارکرد رسانه آغاز کرده و پیرامون آن به تشریح موضوعاتی از قبیل ایجاد و توسعه همدلی و وفاق و اتحاد اسلامی و انسجام ملی،کاهش شکاف های اجتماعی(نکوبیدن بر طبل تفکیک دولت از نظام)،ایجاد و توسعه ی نشاط متوازن و همه جانبه و نظارت اجتماعی پرداخت.

 

وی در ادامه سخنانش مبحث پیش نیازهای پویای رسانه را به میان کشید و رویه ی آموزش مستمر،تبدیل آموزش ها به مهارت،نیاز به نقد و ارزیابی مستمر،نیاز به حمایت،نیاز به هدایت و نظارت را جزو لازمه های آن دانست.

 

حجت الاسلام فضیلت در خصوص نقد رسانه گفت:حرکت رسانه ای ما روند رو به رشد داشته و به عبارت دیگر تکثیر و تکثر خوبی داشته است،ما در حوزه کمیت تا حدودی موفق بوده ایم لیکن توسعه کم بوده است.

 

وی با بیان اینکه بیشتر توجه ما به دانش رسانه ای بوده است و توجه کمتری به مهارت رسانه ای داریم افزود:مهارت ما کم است از این رو نقدمان به تخریب و توهین تبدیل می شود.

 

حجت الاسلام فضیلت در همین بخش ادامه داد:مهارت پرداختن به علت ها را کمتر ازخودمان نشان می دهیم،به ارتباط بعنوان مهارت کمتر فکر می کنیم.مهارت خوب سوال کردن و از سوال خوب کردن کمتر بهره می بریم و بیشتر به نقل خبر می پردازیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تاکید کرد:هنر رسانه عمدتا در بخش تحلیل و تفسیر است که نیاز به دانش کافی،نیاز به مهارت کافی و جسارت کافی دارد.پرداختن به باید ها بدون توجه به هست ها و بسیاری از چالش های منفی که بین ما ایجاد می شود به این مباحث برمی گردد.

 

وی سپس گفت:ما در کشور فاقد خبرگزاری به معنای واقعی هستیم و عملا چیزی به نام خبرگزاری نداریم،آنچه را که از آن به نام خبرگزاری یاد می کنیم در حد و اندازه سایت می باشد،ما بناست که با قول های رسانه ای درآویزیم و اگر فقط اسم یک رسانه را بگذاریم خبرگزاری که قابلیت بوجود نمی آید.

 

حجت الاسلام فضیلت در سخنان پایانی خود  تشکیل صندوق حمایت از خبرنگاران استان را یک خبر خوب دانست و گفت:اگر دست به دست هم دهیم به مهر،آنوقت می توانیم میهن خویش را آباد کنیم.

 

طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز طی سخنانی گفت:تعاملی که بین اقوام مختلف استان ما وجود دارد به دلیل نقش بی بدیل شما خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

 

وی خاطر نشان ساخت:شما خبرنگاران چراغ هدایت مدیران هستید و بعنوان معلم به جامعه درس می آفرینید.

 

همچنین در جریان برگزاری تجلیل از خبرنگاران بسیج رسانه،بیژن نوباوه نماینده مجلس هشتم و نهم خطاب به حضار گفت:در کسوت یک خبرنگار مدت 37 سال است که در کار رسانه حضور دارم و به آن افتخار می کنم.

 

وی افزود:در دنیا تا وقتی که تعریف می کنیم محبوبیم اما زمانی که واقعیت را می گوئیم مورد غضب واقع می شویم.خبرنگار باید در بدترین شرایط کارش را انجام دهد و نگاهش به منابع ملی،نظام و مردم باشد.خدمتی که جامعه رسانه انجام می دهد خدمت آگاهی بخشی است.

 

خبرنگار:طاهر جانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر