c_300_250_16777215_10_images_60465.jpg
تركمن سسي - معاون امورمجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تلاش برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری خبر داد و گفت: مقدمات اولیه این مهم تا میزان زیادی فراهم شده است.

به گزارش یکشنبه خبرنگار تركمن سسي به نقل از ایرنا، جمشید تقی زاده در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: نرخ بیکاری در کشور قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید بیش از 13 درصد بود و در سه سال گذشته این نرخ به 11.8 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: براساس برنامه وزیر و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سند چشم انداز توسعه کشور (افق 20 ساله تا سال 1404)، هدف اصلی تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کشور تعریف شده است.
معاون وزیر در خصوص مهمترین کارها و برنامه های وزارت متبوعه گفت: حمایت تسهیلاتی از کارگاه های کوچک و متوسط، شناسایی و رفع موانع پیش روی شرکت ها و کارگاه های کم بازده و زیان ده و توانمند کردن آنها، فعال کردن معاونت های اشتغال ادارات کل این وزارتخانه و سرمایه گذاری در استان ها بخشی از اقدامات در سه سال گذشته بوده است.
تقی زاده تاکید کرد: با ادامه این روند و قرار گرفتن در مسیر توسعه به این شکل و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری امیدوار هستیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت برای ایرانیان که یکی از اهداف و برنامه های دولت در این حوزه وزارتی می باشد، نیز تصریح کرد: با اجرای این طرح کم نظیر در سه سال گذشته تاکنون حدود 10 میلیون ایرانی زیرپوشش قرار گرفته اند واستمرار این طرح نیاز به اعتبارات خاصی هم دارد که در ردیف بودجه محقق شده است.
تقی زاده اضافه کرد: از این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حمایت شده است و امیدواریم بتوانیم تلاشی را که هیچ کشوری به این اندازه برای مردم خود انجام نداده ،در دولت تدبیر و امید محقق کنیم.
وی ادامه داد: در بخش حمایت از کارگاه های کوچک و متوسط و واحدها و کارگاه هایی که کم بازده و زیان ده هستند نیز تلاش می شود که این واحدها به مرحله کار و تولید برسند.
معاون وزیر با بیان این که گلستان توانمندی و ظرفیت های بالقوه بالایی در بخش کارگاه ها دارد، افزود: نرخ بیکاری در ابتدای تحویل گرفتن دولت جدید ،در این استان بیش از 13 درصد بود، اما آماری که امروزه شاهد آن هستیم 11.8 درصد است و تلاش می شود تا پایان دولت نرخ بیکاری در گلستان 1.5 درصد دیگر کاهش یابد.
تقی زاده یادآور شد: آنچه که در بخش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود و سیاست های کلی وزارتخانه است، این بوده که چتر حمایتی رفاه اجتماعی در سطح کلان گسترش یابد.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در آیین معارفه مدیرکل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی گلستان به این استان سفر کرده بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر