c_300_250_16777215_10_images_60915.jpg

 ترکمن سسی - رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق گرگان با انتقاد از اقدام خودسرانه و زیاده خواهی کشور ترکمنستان در افزایش غیر مترفبه حق عبوری (ترانزیت) کامیون های ایرانی گفت: این اقدام باعث سرگردانی رانندگان ایرانی در مرز ترکمنستان شده است.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ،رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق گرگانیا انتقاد از اقدام خودسرانه و زیاده خواهی کشور ترکمنستان در افزایش غیر مترفبه حق عبوری (ترانزیت) کامیون های ایرانی گفت: این اقدام باعث سرگردانی رانندگان ایرانی در مرز ترکمنستان شده است.

"علی صفر نژاد" در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: این اقدام صورت گرفته از سوی ترکمنستان باعث شده حق ترانزیت که در گذشته 500 دلار برای هر کامیون با عنایت به مقدار مسیر عبوری هزینه داشته به حدودا 1800 دلار افزایش یابد.

وی تاکید کرد: این افزایش تعرفه موجب توقف و رسوب کالاها در مبادی ترانزیتی ایران (بندرعباس) بنادر جنوبی و مبادی ترانزیتی از ترکمنستان(لطف آباد، اینچه برون و سرخس) گشته که امکان حمل برای شرکت ها را با توجه به نرخ توافقات قبلی حمل، غیر ممکن می نماید.

عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان افزود: این اولین بار نیست که دولت ترکمنستان تصمیم به افزایش تعرفه ترانزیتی به صورت یکجانبه گرفته بلکه در سنوات گذشته نیز این اقدام  و بد اخلاقی مشاهده شده است.

اقدامات دیپلماسی با کشور ترکمنستان تقویت شود

صفر نژاد تاکید کرد: نیاز است برای یکبار و همیشه با این زیاده خواهی غیر قانونی دولت ترکمنستان برخورد عاجل صورت گیرد و این تفاوت قائل شدن عبور کامیون های ایران با دیگر کشور ها که خلاف تمام کنوانسیون های بین الملل است لغو گردد.

وی با اشاره به بیانات  اخیر دکتر آخوندی مبنی بر اقدام مقابله به مثل با کشور ترکمنستان، اظهار داشت: با توجه به تردد اندک کامیون های ترکمنستان از جمهوری اسلامی ایران این اقدام تاثیر چندانی نداشته و این مشکل برچیده نخواهد شد.

صفرنژاد اقدام اتاق ایران را در برسی این رویداد بسیار کاربردی دانست و تشریح کرد: رییس و نایب رییس کمیسیون حمل و نقل به اتفاق دکتر سلطانی نایب رییس اتاق ایران این موضوع را پیگیری و با آقایان عراقچی ، سرمدی و دکتر احمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان به گفتگو پرداختند.

رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق گرگان خاطر نشان کرد: امیدواریم دستگاه های دیپلماسی کشور واکنش مناسبی در این رابطه انجام داده و این اقدام های یک جانبه پایان یابد.
منبع: تابناک

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر