c_300_250_16777215_10_images_60918.jpg
ترکمن سسی-مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: با توجه به بالابودن هزینه های درمانی مردم به علت مشکلات تغذیه، کم تحرکی، سالمندی و تغییر سبک زندگی؛ بیمه سلامت محور فعالیت های خود را بر افزایش امید به زندگی با سلامت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا سیدمحمد حسینی روز سه شنبه در نشست خبری با یادآوری این که سن امید به زندگی در ایران 74 است و سن امید به زندگی با سلامت 55 سال می باشد، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و الگوبرداری از کشورهای پیشرفته و فرهنگ سازی در این بخش ،تلاش می شود که سن در هر دو بخش امید به زندگی افزایش یابد.
وی همچنین ادامه داد: متاسفانه میزان مراجعه به پزشکان، آزمایشگاه ها، تصویربرداری ها و بخش های دیگر درمانی زیاد شده است، اما با تغییرات در سبک زندگی می توان بخشی از این مراجعات را کنترل کرد و یکی از اهرم ها در این بخش بکار گیری پزشک خانواده می باشد تا افراد را به سلامت به سالمندی برسانیم.
وی از اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت در استان نیز خبر داد و گفت: این طرح در گلستان به عنوان پایلوت استانهای کشور از اول مهر سال جاری اجرایی خواهد شد.
به گفته دکتر حسینی، این طرح ابتدا از روستاها آغاز خواهد شد و براساس آن تمامی مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش این نرم افزار قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به این که این نرم افزار در مراکز بهداشتی درمانی در اختیار پزشکان خانواده می باشد، اظهار کرد: در این نرم افزار پس از مراجعه بیمار به پزشک خانواده اقدامات اولیه ثبت و برای او پزشک متخصص دولتی با زمان و مکان مراجعه ثبت می شود و پزشک متخصص نیز باید اقدامات صورت گرفته بر روی بیمار را با ثبت در این نرم افزار به پزشک خانواده ارجاع دهد.
حسینی ادامه داد: این برنامه در شهرهای استان ابتدا در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان آغاز می شود و دانشگاه علوم پزشکی گلستان قول داده تا هشت کلینیک دیگر نیز به این نرم افزار مجهز شوند.
وی گفت: تلاش می شود که نوبت دهی هم از طریق همین سیستم انجام شود تا بیمار در نوبت ویزیت در کلینیک معطل نشود که در صورت موفقیت اجرای این طرح، آن را به کل کشور بسط خواهیم داد.
مدیر کل بیمه سلامت گلستان با یادآوری فعالیت 255 پزشک در روستاهای استان ،افزود: بنا داریم در کنار بخش دولتی، از توان بخش خصوصی نیز برای ارایه خدمات بهتر به مردم استفاده شود.
وی از اجرای طرح 'مرکز تماس' (contact center) دراستان نیز خبر داد و گفت: این طرح هم به عنوان پایلوت در گلستان از اول آبان ماه اجرایی خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: این سیستم در واقع صدای مشتری است که هوشمند خواهد بود و بسیاری از مسائل و مشکلات بیماران از این طرح پاسخ داده می شود.
مدیر کل بیمه سلامت گلستان با بیان این که بیمه سلامت چهار ارزش محوری دارد و بر آن نیز پایبند است، گفت: خلاقیت، تعالی، بهبود مستمر و احترام این محورها هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر