c_300_250_16777215_10_images_000000000987600000000000838373.jpg

ترکمن سسی-سازمان مسلمانان کلگری در استان آلبرتای کانادا، در روزهای پایانی تابستان، از کودکان پناهجو سوری، عراقی و آفریقایی برای شرکت در اردوی تابستانی و با هدف ایجاد ارتباط میان کودکان مسلمان، افزایش مهارت های اجتماعی و آموزش فرامین دینی، دعوت به عمل آورد.

 

این سازمان اسلامی کمپی در شهر کلگری را اجاره و از کودکان پناهجویی که اخیرا وارد کانادا شده اند، دعوت کرد تا با حضور در این اردوی چهار روزه و قرار گرفتن در فضایی دوستانه و مفرّح که برای آنان ایجاد شده است، مهارت های فردی و اجتماعی مورد نیاز برای زندگی در کانادا را فراگیرند.

 

«خالد چبانی» یکی از اعضای فعال این سازمان اسلامی در این باره اظهار داشت: برگزاری این اردوی تابستانی فرصت خوبی است تا به کودکان پناهجوی مسلمان شیوه ای که شهروندان کانادایی برای زندگی در این محیط در پیش گرفته اند را، آموزش دهیم.

 

وی در ادامه افزود: در این اردوی چهار روزه، فضای مناسبی برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است و ایشان علاوه بر بازی های کودکانه، کودهنوردی و شنا، کلاس هایی را خواهند داشت تا مهارت های زندگی فردی و اجتماعی به ایشان آموزش داده شود و علاوه ب راین برنامه های تفریحی و آموزشی، به مسائل دینی کودکان نیز توجه خواهد شد. به همین منظور نمازخانه ای در این کمپ تابستانی دنظر گرفته شده تا این کودکان، نمازهای واجب را به جماعت و در کنار یکدیگر به جا آورند.

 

این داوطلب برگزاری اردوی تابستانی همچنین خاطر نشان کرد: از اینکه این مدت را در خدمت کودکان مسلمان از کشورهای سوریه، عراق، سودان و دیگر کشورهای اسلامی هستم و آنان را در کنار یکدیگر می بینم، خوشحالم.

 

«چبانی» یادآور شد: این کودکان بسیار باهوش هستند و با توجه به خاطرات غم انگیزی و سختی هایی که در گذشته متحمّل شده اند، تجربیات و مهارت های بالایی کسب کرده اند که در نوع خود بسیار ارزشمند می باشد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کمپ تفریحی - آموزشی، بتواند تحوّل مطلوبی در کودکان ایجاد کند و آنان را برای شروع سال تحصیلی جدید مهیّا نماید.

 

گفتنی است، کانادا یکی از مقاصد عمده پناهجویان مسلمان سوری و عراقی است و پس از بالاگرفتن جنگ و تنش ها در این دو کشور، بسیاری از خانواده های سوری و عراقی مجبور به ترک کشور خود و مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله کانادا شدند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر