c_300_250_16777215_10_images_61117.jpg

تركمن سسي - همزمان با هفته ازدواج آسان 43 زوج جوان گمیشانی در مراسمی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی ،جشن ازدواج خود را در محوطه موزه مردم شناسی شهر گمیش تپه برگزار کردند.

به گزارش تركمن سسي به نقل از ایرنا، فرماندار گمیشان در این مراسم با قدردانی از متولیان این امر گفت: با توجه به قدمت فرهنگی و حضور عالمانه روحانیون، این شهرستان وضعیت مطلوبی درخصوص ترویج و آمار ازدواج دارد.
امانگدی ضمیر افزود: براساس آمارها درسال جاری میزان ازدواج در شهرستان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 12/7درصد افزایش و آمار طلاق 17درصدکاهش داشته است.
وی بایادآوری ظرفیت خیرین و کمک هایی که در جهت ترویج ازدواج آسان بین جوانان از سوی آنان انجام می شود، گفت: حضور خیرین در شهرستان گمیشان درحوزه های مختلف و از جمله کمک به ازدواج جوانان چشمگیر است.
فرماندار گمیشان با اشاره به ابلاغ سیاست های تحکیم خانواده از سوی رهبرمعظم انقلاب و بحث توانمندسازی و تحکیم بنیان خانواده نیز اظهار داشت: برای ترویج ازدواج آسان در بین جوانان باید مشاوره های روانی، بهداشتی و فرهنگی برای زوجین ارایه شود و ثمره این تلاش ها ،ازدواج موفق وتربیت نسل صالح خواهدبود.
کلثوم غفاری توران مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری گلستان نیز گفت: تلاش مسوولان شهرستان گمیشان درخصوص ایجاد اشتغال، رفع مشکلات اقتصادی وکاهش آسیب های اجتماعی ازجمله آمار طلاق مطلوب است.
وی همچنین یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مسوولان نظام را رفع مشکلات در حوزه جوانان و تحکیم بنیان خانواده و احیای تعالیم اسلام ناب محمدی بیان کرد.
این مراسم به همت کمیته امداد و تشکل های مردم نهاد گمیشان و با حضور فرمانده انتظامی، رییس میراث فرهنگی، حاج آخوند حنفی امام جمعه خواجه نفس، شهردار و رییس اداره ورزش و جوانان و جمعی از خیرین استانی و شهرستان برگزار شد،
اجرای موسیقی محلی و آیین های ترکمنی از برنامه های این مراسم بود.
گمیشان با افزون بر 67 هزار نفر جمعیت در شمال غربی گلستان واقع و همجوار با کشور ترکمنستان است، این شهرستان در ساحل شرقی خزر قرار دارد و ساکنین آن بیشتر به شغل صیادی، کشاورزی و بانوان به قالیبافی مشغول هستند.

c_300_250_16777215_10_images_61118.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر