c_300_250_16777215_10_images_61233.jpg

تركمن سسي - در آستانه عید قربان ۳ روز در ترکمنستان تعطیل عمومی اعلام شد رئیس‌جمهور ترکمنستان طی حکمی به مناسبت عید سعید قربان ۳ روز تعطیل رسمی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي ، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان به مناسبت فرار رسیدن عید قربان در این کشور 3 روز تعطیلی رسمی اعلام کرد.
بر اساس دستور بردی محمداف روزهای  12تا 14 سپتامبر در ترکمنستان تعطیلی رسمی عنوان شده است.
در متن فرمان رئیس جمهور ترکمنستان آمده‌است، گرامیداشت عید سعید قربان در این کشور در راستای حفظ ارزش‌های اخلاقی مردم ترکمن، پیروی از سنت‌های کهن و آداب و رسوم اجداد، احیای ارزش‌های معنوی و تقویت وحدت و انسجام ملی می‏‌باشد و بر کلیه مسئولین چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی لازم است تا اقدامات لازم را صورت دهند.
به گفته رئیس جمهور ترکمنستان، عید سعید قربان یک عید نورانی، مردمی، وحدت‌بخش و ترویج دهنده دوستی و برادری میان مردم و ایده‏‌های انسانی می‏‌باشد.
از سوی دیگر، تلویزیون ملی ترکمنستان نیز در گزارش مشابهی بیان کرد که رئیس جمهور این کشور به کلیه مقامات عالی‌رتبه دولت این کشور دستور داده‏ که تدارکات خاصی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر عید سعید قربان در سراسر این کشور اتخاذ کنند.
علاوه بر جشن‌های مردمی، وزارت فرهنگ ترکمنستان نیز به مناسبت عید قربان برنامه‌های باشکوه هنری و فرهنگی تدارک دیده که به مدت 3 روز در عشق‌آباد و مراکز استان‌ها و شهرهای مهم این کشور اجرا خواهند شد.
همچنین 188 نفر از زائران ترکمنستان  چند روز پیش برای انجام فرایض حج به عربستان سعودی اعزام ‏‌شدند.
در همین راستا رئیس جمهور ترکمنستان طی دستوری، شرکت ملی هواپیمایی این کشور را موظف کرد که یک فروند هواپیمای «بوئینگ757» را برای رفت و برگشت زائران ترکمنستانی به عربستان سعودی اختصاص دهد.
دولت ترکمنستان تمامی هزینه‌های رفت و برگشت، خدمات پزشکی زائران این کشور به خانه خدا را بر عهده گرفته ‏است.
شورای امور دینی وابسته به نهاد ریاست جمهوری ترکمنستان و مفتی اعظم، مدیریت کلیه امور دینی در این کشور را بر عهده دارد./خبرگزاري فارس

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر