c_300_250_16777215_10_images_302302.jpg
تركمن سسي - مستند تلویزیونی فرماندار فقید بندرترکمن شهیده مرجان نازقليچی عصر امروز یکشنبه از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود.

به گزارش تركمن سسي ، مستند تهیه شده از زندگی شهیده مرجان نازقليچی ساعت 19 و 50 دقیقه یکشنبه و در عصر روز عرفه از شبکه دو سیمای چمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
این مستند نگاهی اجمالی به فعالیت ها و خدمات این بانوی ترکمن و فرماندار بندرترکمن که در فاجعه منا به شهادت رسید، دارد و خدماتی را که در مدت فرمانداری در این شهرستان اجرایی کرد را به تصویر کشیده است.
تصاویر و ویدیو های کمتر دیده شده، مصاحبه با برخی از مسوولان شهرستان و استان و مقامات کشوری در خصوص این بانوی ترکمن گلستانی از جمله موارد گنچانده شده در این مستند تلویزیونی است.
مرجان نازقليچی فرماندار فقید این شهرستان که از بانوان قوم ترکمن و اهل سنت است، نخستین فرماندار زن در شمال ایران و سومین فرماندار زن در کل کشور در دولت تدبیر و امید بود.
نازقليچی متولد 1353 دانش آموخته دو رشته علوم تربیتی (شاخه مدیریت و برنامه ریزی) و حقوق قضائی در مقطع کارشناسی در آخرین روز بهمن ماه 81 به عنوان کارشناس امور بانوان فرمانداری ترکمن و از طریق آزمون استخدامی جذب بدنه وزارت کشور شد.
در سوابق خدمتی نازقليچی مسوولیت هایی همچون بخشدار مرکزی بندر ترکمن طی سالهای 83 تا 85 و عضو شورای حل اختلاف این شهرستان از سال 1383 وجود دارد.
نازقليچی همچنین در آزمون بعثه رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به عنوان معینه کاروان های حج (دستیار روحانی بین کاروان های حج احناف استان گلستان) قبول شد.
فرماندار فقید بندر ترکمن جدای از مسوولیت سیاسی طی سالهای گذشته در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز مشارکت فعالانه داشت، وی همچنین به عنوان نائب رییس کمیته سازمان نهاد بانوان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور فعالیت داشت.
نازقليچی موفق به دریافت لوح سپاس از دفتر رهبر معظم انقلاب به سبب ارسال مقاله 'نقش رهبری در اتحاد امت واحده اسلامی' نیز شده بود.
شهرستان ترکمن با افزون بر61 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است./ايرنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر