c_300_250_16777215_10_images_0000000000000000000000000000000000000000000f0f0f0g.jpg

ترکمن سسی-بیش از 200 تن از رهبران مذهبی از ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل آنچه بی توجهی دولت وی به وضعیت پناهجویان می‌نامند، انتقاد کرده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از پرس تی وی،رووان ویلیامز اسقف اعظم سابق کانتربری (رهبر اصلی کلیسای انگلیس)، قرار است دوشنبه طی یک سخنرانی از دولت انگلیس بخواهد به پناهجویانی که از سوریه، عراق و دیگر مناطق جنگ‌زده می‌گریزند، کمک‌ بیشتری اعطا کند.

 

رهبران ادیان اصلی انگلیس معتقدند واکنش دولت به بحران پناهجویان «بسیار آهسته، کم و آرام» است.

 

ویلیامز در مصاحبه‌ای با روزنامۀ گاردین گفت این حجم از بحران پناهجویان «می‌تواند ما را فلج کند». وی افزود صدور مجوز برای پیوستن بستگانِ پناهجویانِ ساکن انگلیس به آنان، «راهکاری عملی برای واکنش نشان دادن به رنجی انسانی‌ است که ما شاهد آن هستیم.» 

 

 

رهبران ادیان نامۀ سرگشاده‌ای را خطاب به ترزا می امضا کرده‌اند که در آن خواستار تغییرات فوری در سیاست‌های دولت در قبال پناهجویان به‌ویژه اجازه دادن به بستگان آن‌ها برای پیوستن به پناهجویان شده‌اند.

 

در این نامه آمده است: «دولت در مواجهه با وقوع فجایع انسانی می‌تواند گام‌های فوری و باثباتی بردارد تا پناهگاه‌های بیشتری به پناهجویان اختصاص دهد. ما از شما می‌خواهیم راه‌های امن و قانونی برای سفر (پناهجویان) از جمله اتخاذ سیاست‌هایی منصفانه و مشفقانه در خصوص پیوستن پناهجویان به خانواده‌هایشان فراهم کنید.»

 

امضاکنندگان این نامه رهبران ادیان اصلی انگلیس از جمله بودائیان، مسیحیان، هندوها، یهودیان، مسلمانان، سیک‌ها و زرتشتیان بودند.

 

در ادامۀ این نامه آمده است: «تمام ادیان به ما یاد می‌دهند از درد و رنج انسان‌ها بکاهیم و در غم افراد شریک باشیم. بسیاری از اعضای گروه‌های مذهبی تاکنون در یاری رساندن به پناهجویان، اقدامات بسیاری انجام داده‌اند. ما از دولت می‌خواهیم که بیشتر به این افراد کمک کند.»

 

این نامه در حالی منتشر شده است که امبر راد، وزیر کشور انگلیس، ‎هفتۀ گذشته اعلام کرد دولت مکان‌های مناسبی به منظور اسکان 20 هزار پناهجوی سوری در 4 سال آینده در نظر گرفته است.

 

دولت انگلیس همچنین اخیراً اعلام کرده است اقدامات ضدپناهجویان در کالۀ فرانسه را شدت بخشیده است. وزیر مهاجرت دولت ترزا می چهارشنبه طرح ساخت دیوار 3.9 متری را برای جلوگیری از خروج پناهجویان به همراه کامیون‌ها و ورود به انگلیس تصویب کرد.

 

مِی به اتخاذ سیاست‌های ضدپناهجویان در زمان تصدی وزارت کشور شهرت یافته بود. در آن زمان که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بود، می سعی داشت «محیطی خصمانه» برای مهاجرین غیرقانونی ایجاد کند و در سال 2013 (1392) بنرهایی تبلیغاتی با عنوان «به کشور خود بروید» روی کامیون‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کردند، نصب کرد.

 

کشورهای اروپایی در ماه‌های اخیر با موجی بی‌سابقه از پناهجویان روبرو بودند که این افراد از مناطق جنگ‌زده در خاورمیانه و شمال آفریقا، به ویژه سوریه، به این قاره گریختند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر