c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000000000000000000000q0e0r003.JPG

ترکمن سسی-امان محمد خوجملی:استانهای شمالی ایران مانند گلستان، مازندران و گیلان از تراکم جمعیت مناسبی نسبت به سایراستانها بالاخص استانهای جنوبی برخوردار است.

 

اطراف جاده ها هم بیشتر زمینهای کشاورزی و جنگل می باشد از طراوت وسرسبزی و زیبایی و چشم نوازی بیشتری به نمایش می گذارد.این طراوت و زیبایی است که همیشه گردش گران را به سمت شمال کشانده است.

 

اما در سالهای اخیر این حاشیه های زیبا دلنواز با بی توجهی و بی مهری ساکنان این مناطق قرار گرفته است. روزی نیست که ما صحنه های پرتاب زباله را در کنار جاده ها را نبینیم یا کامیونها نخاله های ساختمان را در کنار جاده ها تخلیه نکنند یا تانکرهای فاضلاب آبهای آلوده را در کنار جاده ها رها نکنند.

 

خلاصه همه دست به دست هم داده ایم تا محیط زیبا و با نشاط خودمان را با دست خود خراب کنیم. چند وقتی است کنار خط آلمان چسبیده به شهر گنبد سمت جنوب جاده جولانگاه نایلونها شده است که هر موقع باد بوزد نایلون سطح جاده و زمینهای کشاورزی را می پوشاند و تا آنجا که چشم می بیند کف زمینها پرازآشغال و پلاستیک است.این صحنه ها واقعاً آزار دهنده است با هر بار دیدن ناراحتی انسان افزایش می یابد.در صورتیکه این زباله ها را می شود در مناطق دورتر و در زمینهای شوره زارتر در شمال شهر دور از چشم مردم دفن کرد یا با بازیافت آن در کارخانه های زباله مثل کشورهای صنعتی انرژی پاک تولید کرد.

 

به هر حال هر چه باشد این صحنه های نازیبای زباله ها را از کنار جاده ها که محل دید همه است دور کرد. اخیراً یک گروه مدنی برای پاکسازی جنگلها از زباله و نایلون تشکیل و اخبار آن در رسانه های مجازی پخش شد همین کار را می شود برای کنار جاده ها که آلوده به زباله است تعمیم داد. یا ازآنها خواست این کار زیبا و انسانی و محیط زیستی را برای کنار جاده ها هم در نظر داشته باشند.

 

داخل رودخانه ها هم دست کمی از کنار جاده ها ندارد هر جا پا به گذاری پراز نایلون و پلاستیک و کارتن و حتی لاستیک خودروها می باشد و اخیراً پوست و استخوان حیوانات هم به آن افزوده شده است. دیگر درنگ جایز نیست هیچ کس نباید منتظر دولت و مقامات بماند اگر دیر به جنبیم زیرانواع زباله و آشغالها دفن خواهیم شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر