c_300_250_16777215_10_images_61329.jpg
تركمن سسي - نماینده حوزه غرب استان گلستان درمجلس شورای اسلامی طی  گفتگوی زنده تلفنی با خبر بخش ترکمنی سیمای گلستان از روند آزادی حدود 130 زندانی ایرانی محبوس در کشور ترکمنستان خبر داد.

رامين نورقلي پور افزود : روز دوشنبه پنجم مهرماه به اتفاق اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان نشستی را با معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان برگزار کردیم و مقرر شد این تعداد زندانی ایرانی انشالله طی2 ماه آینده آزاد شده و به کشور بازگردند.
رامین نورقلی پور تصريح كرد:این توافق با طرف ترکمنستانی نهایی شده و همه ی ما امیدواریم روند آزادی زندانی ها درطول مدت یاد شده عملی گردد.
نورقلی پور همچنین به نقل از معاون وزیر خارجه ترکمنستان گفت:وی در این دیدار بر یک نکته مهم تاکید داشت واز شهروندان ایرانی خواست از انتقال هرگونه مواد مخدر و دارویی که مشتقات مواد مخدر در آن باشد حتی به شکل نا چیز به درون کشور ترکمنستان پرهیزنمایند.
نماینده مجلس دهم تاکید کرد:در ترکمنستان با مسئله مواد مخدر بشدت برخورد می شود بنابراین برای کسی که با چنین جرایمی درکشور یاد شده بازداشت شود نمی توان کارخاصی کرد.
نورقلی پور ضمن امیدواری مجدد نسبت به آزادی زندانی ها گفت:قوانین کشور همسایه شمالی آنها را نسبت به آزادی زندانیان مواد مخدر معذور ساخته است لذا درخواست بنده هم اینست که شهروندان ایرانی رعایت قانون را در سفربه آن کشور بنمایند.
انتشار خبر آزادی قریب الوقوع زندانی ها با استقبال مردم حوزه غرب استان و همچنین آق قلا مواجه شده و موجبات خوشحالی خانواده های زندانیان ايراني در تركمنستان و سایر بستگان آنها را فراهم آورده است.

خبرنگار : طاهر جاني

دیدگاه‌ها  

+4 #1 به نمایندگی ازجوانان 1395-07-06 14:15
بسم الله الرحمن الرحیم 95/7/6
جناب آقای دکترنورقلی پور
نماینده مردم شریف حوزه غرب استان گلستان
سلام علیکم
به نمایندگی از جوانان ودانشجویان فعال شهرستان ترکمن از جناب دکتر نورقلی پور در خصوص پیگیری های فراوان و به توافق رسیدن درخصوص عزیزان دربند درزندان های ترکمنستان که موجبات شادی دلهای خانواده های دربند را فراهم اورده, تشکر وقدردانی می نماییم
ان شاءالله در خصوص احداث شهرک شیلاتی و بیمارستان و ساختمان دانشگاه ازاد در شهرستان گمیشان هم در اینده ای نزدیک شاهد به ثمر نشستن تلاش هایتان باشیم درخصوص بندرترکمن هم بی صبرانه چشم انتظار پیشرفت درباره ی طرح گردشگری اشوراده و برنامه های توسعه عمرانی و شهری و دیگر طرح هایتان هستیم
نقل قول کردن
+1 #2 A.Basir 1395-07-07 12:10
خسته نباشید
خدا قوت نماینده عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر