c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000000000000000000000000001q3.jpg

ترکمن سسی-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از شناسایی یکی از شهدای گمنام استان در تفحص های اخیر خبر داد و گفت: این شهید دوران دفاع مقدس با نام محمود شهرکی متولد شهرستان مینودشت بوده و در سال 67 به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،علی اصغر فاضلی افزود: پیکر پاک این شهید که خانواده اش ساکن مینودشت در شرق استان هستند،با هماهنگی های انجام شده به زادگاهش منتقل می شود.

وی اضافه کرد: پیکر این شهید والامقام امروز از تهران به مینودشت منتقل شده و روز یکشنبه (فردا) در این شهرستان تشییع و در مزار شهدای این شهرستان در کنار یاران شهیدش آرام خواهد گرفت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان افزود: مراسم گرامی داشت روز سوم شهید شهرکی نیز روز دوشنبه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: چند تن از شهدای گمنام به تازگی تازه تفحص شده اند که محمود شهرکی از این شهیدان از استان گلستان بود که با آزمایشات DNA (دی ان ای) شناسایی شد.

به گفته فاضلی؛ شهید شهرکی پس از 28 سال به زادگاهش باز می گردد و والدین او همچنان در انتظارش هستند.

 

** نگاهی گذرا به زندگی شهید 'محمود شهرکی'

وی متولد اول مرداد ماه سال 1349 (1349/5/1) در شهرستان مینودشت در شرق استان گلستان است، پدر و مادرش که در قید حیات هستند 'احمد و نیک بخت' نام دارند.

شهید شهرکی در تاریح بیست و دوم، تیرماه سال 1367 در محل 'پل کرخه، منطقه عملیاتی فکه' به شهادت رسید و محل دفن او به عنوان شهدای 'مفقودالجسد' ثبت شده بود که در آخرین تفحص پیکر این شهید به عنوان گمنام شناسائی وبعد از آن از طریق آزمایش های مربوطه مورد شناسائی قرار گرفت.

شهید شهرکی دوران طفولیت را در خانواده ای مومن و متدین و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سپری نمود و از همان دوران کودکی مودب و با وقار بود و در میان خانواده از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود.

وی به بزرگترهای خود به ویژه پدر و مادر احترام ویژه ای می گذاشت، این شهید دوران تحصیل ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در شهرستان مینودشت گذراند و موفق به اخذ دیپلم شد.

شهید شهرکی از وضعیت تحصیلی خوبی برخوردار بود و از سوی دیگر بیشتر اوقات فراغت خود را در خانه به والدینش کمک می کرد، این شهید علاوه بر کتب درسی به قرائت قرآن و مطالعه کتاب های مذهبی و دینی می پرداخت.

وی دارای پنج خواهر و سه برادر می باشد و در یک محیط صمیمی خانوادگی با به سن جوانی رسید.

شهید شهرکی پس از دوران تحصیل، تصمیم گرفت که در ارتش مشغول به کار شده و به کشور خدمت کند، وی برای طی دوره استخدامی به مشهد عزیمت نمود و در لشکر 77 خراسان کار خود را آغاز کرد و پس از مدتی به اندیمشک اعزام گردید.

این شهید فردی با گذشت و فداکار بود و بیشتر درآمد خود را در آن زمان به پدرش می داد تا برای زندگی هزینه کرده و خود کمتر کار کند.

سرانجام این شهید بزرگوار پس از به جا گذاشتن رشادت ها و دلیری های بسیار در جبهه های نبرد حق علیه باطل در منطقه عملیاتی فکه در پل کرخه بر اثر اصابت گلوله دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر پاک او جزو شهدای مفقودالاثر ثبت شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر