c_300_250_16777215_10_images_61468.jpg

ترکمن سسی- به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی ، مقدمات احیای بارگاه مقدس نورمشهد بابا، امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه با حضور مسئولین ادارات ، نهاد های دولتی ، روحانیون و مردم متدین دهستان تمران ،پس از سال ها مهجوریت فراهم شد.

 

به گزارش ترکمن سسی ، در این مراسم که به همت اهالی دهستان تمران و همراه با پختن اون آش  و نذری برگزار شد ،پس از زیارت مرقد مطهر نور مشهد بابا ،فرمانده سپاه کلاله سخنانی ایراد نمود.


در ادامه این مراسم الحاج عبدالباسط آخوند قره باش از روستای صوفی شیخ داز طی سخنانی ابعاد قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا را تشریح کرد و بر ضرورت و اهمیت توسل و زیارت تاکید نمود.


عبدالباسط آخوند با تبیین تاریخ واقعه ی کربلا و شهادت مظلومانه ی سید اهل جنت  و 72 تن از یاران با وفای ایشان به درسهایی که از این واقعه باید گرفت پرداخت.


 آخوند قره باش درسهای تاسوعا و عاشورای  حسینی را در دو بعد، سیاسی و اخلاقی  عنوان نمود و گفت : تکلیف پذیری به صبر و استقامت و پایداری ، فریاد علیه ظلم و ظالمان و فریاد رسی مظلومان ،عدم ترک امربه معروف و نهی از منکر در هر شرایطی ، باطل ستیزی ، تدبیر و برنامه ریزی ،حضور و با بصیرت بودن به مصداق کلام کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا ، وحدت اسلامی و اعتصام به  خدا ،درس های سیاسی نهضت عاشورا برای ما مسلمانان است و هر زمان بطلان جلو بیاید ما نیز باید علیه باطل قیام کنیم و از اسلام دفاع نماییم.


عبدالباسط آخوند قره باش با اشاره به آموزه های واقعه عاشورا در بعد اخلاقی از جمله درس ایثار، اخلاص، عشق ایمان به خدا، ستم ناپذیری،آزادگی و آزاد اندیشی، در بیان آزاد اندیشی نیز گفت : همانطور که ما برای عاشورا مراسم هایی داریم، برادران اهل تشیع نیز مراسم ها و عزاداری های بخصوصی دارند و بر همه ی ما واجب است که با آزاد اندیشی و درک صحیح به عزاداری ها و دادن نذری های برادران اهل تشیع احترام قائل شویم .


حاج عبد الباسط آخوند قره باش در ادامه با بیان منابع موثق و احادیث صحیح به فضیلت های زیارت و کرامات اولیاء پرداخت و با اشاره به حدیثی از رسول اکرم ( ص) که می فرمایند:« انی کنت نهیتکم عن زیارة القبور الا فزوروها فانها تزهد فی الدنیا و تذکر الاخرة رواه ابن ماجه » یعنی پیامبر اکرم (ص) ابتدا در اوایل بعثت هنگامی که در مکه حضور داشتند اصحاب و یاران خویش را از زیارت قبور منع کردند به جهت اینکه در اوایل صدر اسلام مردم مکه که بطور مشترک و در کنار هم مسلمانان و غیر مسلمانان در مکه سکونت داشتند و با عنایت به اینکه آیین بت پرستی و مرده پرستی در بین آنان رایج بوده ، فلذا از ترس اینکه مبادا این گونه موارد در مسائل اعتقادی و باور های دینی آنان تأثیر منفی داشته باشد وموجب ترویج شرک شود از زیارت قبور منع می نمودند.


 اما بعد از واقعه هجرت ازمکه به مدینه و پس از تقویت بنیان های دینی و اعتقادی ، مسلمانان و یاران و اصحابشان را به زیارت قبور تشویق و ترغیب نمودند تا موجب افزایش زهد و تقوا در این دنیا و تفکر و تامل در مورد جهان آخرت و قیامت گردد کما اینکه خود پیامبر برای زیارت اهل بقیع به قبرستان بقیع و زیارت شهدای جنگ احد به کوه احد مشرف می شدند.


شهروند خبرنگار : فیض الله حاجی دبیری

c_300_250_16777215_10_images_61467.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر