c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-درایران یکی از اساسی ترین مشکلات مردم تصادفات رانندگی و تلفات جاده ای ناشی از آن می باشد.

 

عامل آنهم بیشتر انسانی،نقص فنی خودروها،جاده های غیراستاندارد وآب وهوا می باشد.مسئولان برای جلوگیری از تصادفاتِ بیشترتدابیر مختلفی اندیشده اند و یکی از آنها هم ایجاد سرعت گیر در مسیر تردد خودروها در روی جاده ها می باشد.

این تدابیرعملی هم به این خاطراست که مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به علائم هشدار دهنده و تابلوها بسیار بی احتیاط هستند.اما این تدابیرعملی گاه خودش حادثه ساز می شود.

سرعت گیرهاییکه درمسیرجادههای بزرگ احداث شده اند خیلی ایراد ندارد چون خیلی بزرگ و تپه ای ساخته شده اند اگر کسی ندانسته وبه خاطر عدم آشنایی به وضعیت جاده با سرعت زیاد هم عبور بکند چندان خطرناک نیست.

اما سرعت گیرهای داخل روستاههای کوچک که در مسیر جادههای بزرگ مانند خط نوقرار گرفته اند خیلی خطرناک می باشد.اگر کسی بی احتیاطی کند احتمال تصادف یا چپ کردن ماشین وجود دارد.

مسئولیت احداث این سرعت گیرها با کیست؟ آیا شوراها یا دهیار یک روستای کوچک که از قضا در مسیر جادههای بزرگ مانند خط نو قرار گرفته اند می توانند یا صلاحیت دارند برای هزاران خودروی عبوری که ده ها هزار انسان روزانه از آن عبور می کنند و سلامت جان آنها به سلامت این جاده ها بستگی دارد این چنین تصمیم بگیرند؟

با سرعت گیرهای غیر استاندارد آنهم ازهر صد متر یکی داخل هر روستا چهار تا.مثلاً ( در مسیر خط نو روستاهای کاکا و باغلی مارامه و سلاق نوری هر کدام چهار تا سرعت گیر دارند).

در مسیرهای فرعی هم هر چه دلت بخواهد هست.عبور از داخل روستاهای کوچک به علت سرعت گیرهای متعدد و غیر ضروری و غیر استاندارد بسیار درد آور می باشد.

چند وقت پیش هم یک خانم جوان با افتادن از پشت موتور سیکلت در روی یک سرعت گیر غیر استاندارد در داخل یک روستا فوت کرد.

بعضی ها هم معتقدند هر جا سرعت گیری احداث شود در شورای ترافیک با شرکت تمام مسئولان ذیربط واز جمله مسئولان راه و ترابری و پلیس راه و راهنمایی و رانندگی تصمیم گرفته می شود.اینکه همه جا سرعت گیر تپه ای و استاندارد احداث نمی شود به خاطر هزینه های زیاد آن می باشد.

گویا هزینه احداث سرعت گیر روستاها از بودجه ی دهیاران پرداخت می شود و آنها نیز به علت کمبود بودجه مجبورند به سرعت گیرهای کوچک و غیر استاندارد تن داده و خطرات احتمالی آنرا به جان بخرند.

به هر حال مسئولان ذیربط بهتر است در این زمینه یک فکر اساسی بکنند یا سرعت گیرها را تپه ای بکنند یا سرعت گیرهای کوچک را بر دارند که عبور و مرور خودروها راحتر وهر روز با اعصاب مردم بازی نشود.

 

نویسنده:امان محمد خوجملی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر