c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000000000000000000000000001wh.jpg

ترکمن سسی - سلام تهران ، زیبا ابرشهر شب،چراغهای رنگی،خیابانهای خلوت و آرام با گاه به گاهی ماشینهای مدل بالا و کوپدس کوپدس های گوشخراش،گرچه وقتی ...

 

 

شهر بالایی دارد و پایینی 

 

پایین شهر طپیده در دردهای پیدا و پنهانش 

و هرچه بالاتر میروی ساختمانهای شیک،کوچه های شنگ،ماشینهای مدل بالا، گل،درخت،و بوی محبوبه های شب که مستت میکند و میل به واکاوی را در وجودت قلقلک میدهد.

 

اینجا چه میگذرد؟

 

ساختمانهای مدرن با پارکینگ،دوربین های مدار بسته، با واحدهای بزرگ، چند خوابه، پنت هاوس و سرویس کامل استخر،سونا، جکوزی.

 

تمام اینها زیبایی های مختص به شهر،ولی یک تلنگر نگاهم را به واحد کوچک مستقر در گوشه پارکینگ جلب میکند و این آغاز دردهای من است.

 

واحد سرایداری یک واحد مدرن کوچک شده از تمام المانها برای خانواده کوچکی که پس از مراسم عروسی شان به اینجا نقل مکان کرده اند و بعنوان سرایدار مشغول به کارمیشوند.

 

چقدر خوب، کجای این قصه دردناک است، مگر حسودی، نویسنده ابله بدبین مزخرف دردت چیست (اینجا خانواده ای مشغول بکار شده اند، اشتغال زایی موثر)(،زندگی در بهترین نقاط شهر، مدرنیسم)( 

امکانات فوق العاده زندگی که بعلت تعویض سالیانه مالکین به خانه سرایدار اضافه میشود، رفاه) و( تامین حقوق متناسب،درآمد موثر،) و( برخوردهای اجتماعی متناسب روز بدلیل زندگی در کنار افراد تحصیلکرده با تمکن مالی بالا، تربیت)  

 

تمام تفاسیر بالا تفاسیری زیبا با نگاه مثبت است پس کجایش دردناک است که مجبور میشوی چشم باز کنی و بنویسی.

 

اکثر نمونه آماری ترکمن هستند و دردناک تر با دقت و کنجکاوی در رفتارهایشان متوجه ریز خلقیاتی میشوی شاید یک امر روتین در بین سایر ملل باشد ولی برای ترکمن متعصب و معتقد به اصول شرافت مدارانه انسانی مقداری دردناک است.

 

مختصر و کوتاه، رفتارها دچار واریانس میشود، استخر پارتی های مالکین در وجودشان رخنه میکند، حمام های آفتاب، پوشش های بدون لفافه، گرایشات جنسی نا متعارف، مصرف مواد مخدر و الکل، مهمانی های هم صنفی تقریباً آزادانه کم کم شروع به لکه گذاری بر دامان پاک دختران زیباروی ترکمن میشود و ناهنجاری ها تا جایی پیش میرود که این اصول غیر اخلاقی برایشان عادی میگردد و این زنگ خطریست برای اضمحلال تنها باقیمانده ترکمن که همیشه برند پر صلابتش است،نجابت.

نجابت ترکمن برند بی بدیلی ست که باید فکری برای نجاتش بکنیم

من جای دردهایم درد میکند و زخم های زخمی میشود، رسالتم دیدن و نوشتن است و کاش فکری بجد برای این معضل یافت گرد.

 

این درد نوشته با رفتارشناسی جامعه آماری از سرایداران ترکمن، شنیده ها و گفته های سایر دردمندان تهیه و تدوین گردیده و فقط زنگ خطری برای حفاظت از نجابت قومی ست که احساس ناخوشایندی میتراود.

 

حالا بماند که روحیه کارایی بهترین سالهای جوانی را به سوی تن پروری سوق میدهد واگر بعد ده سال از شغلش بیکار گردد هیچگونه فن و حرفه ای ندارد. 

 

این درد نوشته به تمام سرایداران ترکمن که با حفظ نجابت ذاتی و شان خانوادگی فقط به شغلشان فکر میکنند تقدیم میگردد.

 

مراد قربانی

دیدگاه‌ها  

-1 #1 Omid 1395-08-01 08:21
بسیارررر عالی
نقل قول کردن
-2 #2 محمد 1395-08-01 12:24
شما نفستون از جای گرم در میاد
نقل قول کردن
+12 #3 جوان ترکمن 1395-08-01 13:45
وقتی ترکمها اجازه پرورش دام در مراتع خودشون رو ندارن و بجای انها عشایر خراسان اجازه استفاده از مراتع گلستان رو دارن
وقتی فاصله طبقاتی اجازه استفاده از پتانسیلهای منطقه رو به جوانان قشر متوسط و فقیر جامعه نمیده چاره ای جز مهاجرت نمیمونه.
اگر دقت کرده باشید در هر روستا از روستاهای ترکمن صحرا بیشترین سطح زیر کشت مطعلق به چند نفر خاص است و سال بسال زمینهای منطقه در انحصار این افراد قرار میگیرد تاجایی که برسد در کل ترکمن صحرا کمتر از دویست نفر کشاورز وجود داشته باشد.
من جوان با ده تومن میخواهم چهر هکتار زمین اجاره کنم و کشاوزی کنم ولی در دقیقه نود فلان ثروتمند زمین رو با حداکثر قیمت معامله میکند با این توجیه که پول کرایه ادوات رو در بیاورم کافیست؛پس تنها راه باقی مانده برای من که قدرت رقابت رو بدلیل سرمایه کم ندارم تنها یک راه میماند.(یک پراید دست دوم بخرم بروم تهران مسافرکشی کنم)
نقل قول کردن
+5 #4 اراز 1395-08-02 00:27
ترکمنها چه در تهران و چه در استانبول به دلیل اینکه مهارت فنی ندارند. در شغلهای سطح پایین و با مزد کم کار میکنند. باید در این جهت به جوانها اگاهی داد. مثلأ جوان ترکمنی در دانشگاه ازاد در رشته حسابداری و یا... مشغول به تحصیل میشود. همزمان با او جوان دیگر ترکمن در رشته ارایشگری دوره میبیند. جوان دانشجو بعد از چهار سال فارغ التحصیل میشود و با مشکل کار مواجه است. اما جوانی که دوره ارایشگری دیده بعد از ۶ ماه مشغول به کار شده. ضمن اشتغال زایی برای خود کلی هم سرمایه جمع میکنه و باعث تحرک اقتصادی جامعه میشود.
نقل قول کردن
+2 #5 شهروند بندری 1395-08-08 22:02
باسلام ببخشیدشما که لالایی بلدی چرا برا مسوولین نمایندگان وخصوصا مدیران اجرایی ترکمن اعلام خطرنمی کنید چرا استاندار وفرمانداران ما ترکمن صحراییها غفلت کرده اند چرا چهارتا کارخانه وخودروسازی وواحدتولیدی برای اشتغال جوانان نمیگذارند البته گنبد نسبت به غرب گلستان باز هم مسوولین قوی ودلسوز وبااراده وغیرت کاری بالاتری دارد که هرروز کلنگ یک بیمارستان وخدمات شایسته ای به مردم بزرگوارترکمن صحرایی می دهد واسفا به بندرترکمن که چراغ خاموش هرمدیری به فکرقوم گرایی وایجاداشتغال برای حلقه اطراف وخصوصا فامیلهایش هستندازرییس بی تجربه ---- شهر که استادیوم ورزشی را به سلیقه خودش اجاره داده تا سیاسیون که باهم اتفاق نظر وتفاهم جهت ارتقا بندر ۹۰ ساله ندارند...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر