c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000000000000000000000.jpg

ترکمن سسی-وب‌سایت سی‌بی‌سی نیوز در مطلبی به بررسی انتخابات پنجگانه آمریکا پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،سی‌بی‌سی نیوز در مطلبی نوشت:هنگامی که شهروندان آمریکایی روز 8 نوامبر (18 آبان) به حوزه‌های رای گیری محلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌روند،تنها رئیس دولت آینده کشورشان را انتخاب نمی‌کنند،بلکه آن‌ها موافقت خودشان را با موضوعات پیچیده‌تری اعلام خواهند کرد.

 

در انتخابات آینده آمریکا،علاوه بر رئیس جمهور،نمایندگان جدید کنگره، فرماندارهای 12 ایالت و چندین مقامات محلی و قضایی در سراسر آمریکا نیز انتخاب خواهند شد.

 

انتخابات کنگره آمریکا:

 

کنگره آمریکا از 2 بخش تشکیل شده است:مجلس نمایندگان و مجلس سنا.در مجلس نمایندگان 435 کرسی وجود دارد که برای تصاحب آن‌ها،هر 2 سال یکبار انتخابات برگزار می‌شود.

 

در مجلس سنا نیز 100 کرسی (2 کرسی برای هر ایالت) وجود دارد. هر سناتور به مدت 6 سال در سمت خود باقی خواهد ماند.با این‌حال،هر 2 سال یکبار، برای تصاحب یک سوم کرسی‌های مجلس سنا انتخابات برگزار می‌شود.

 

سناتورهای آمریکا بسته به زمان انتخاب شدنشان، عضو یکی از این سه گروه می‌شوند.در سال جاری انتخابات گروه سوم کنگره برگزار خواهد شد،به این معنی که سناتورهایی که در سال 2010 به مجلس راه یافتند باید جای خود را به سناتورهای جدید دهند.در سال جاری برای تصاحب 34 کرسی مجلس سنا انتخابات برگزار خواهد شد. از میان این تعداد اکنون 24 سناتور جمهوری‌خواه و 10 سناتور دموکرات در این مجلس حضور دارند.

 

آیا در این انتخابات،مسئله کنترل کنگره مطرح است؟

 

در حال حاضر اکثریت کرسی‌ها در مجلس نمایندگان و مجلس سنا به دست جمهوری‌خواهان است.از آن‌جا که دموکرات‌ها برای کنترل مجلس نمایندگان باید 30 کرسی دیگر را به دست آورند،به نظر نمی‌رسد جمهوری‌خواهان در این مجلس از رقبایشان شکست بخورند.جمهوری‌خواهان اکنون 247 کرسی و دموکرات‌ها 188 کرسی را در اختیار دارند.وجود این تعداد نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا از سال 1928 بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد در انتخابات آتی آمریکا، جایگاه دموکرات‌ها اندکی بهبود یابد؛ با این‌حال آن‌ها نمی‌توانند اکثریت را به دست آورند.

 

با این‌حال، شرایط در مجلس سنا متفاوت است. جمهوری‌خواهان اکنون 54 کرسی از 100 کرسی مجلس سنا را در اختیار دارند. در صورتی که هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،بتواند در انتخابات پیروز شود،دموکرات‌ها می‌توانند 4 کرسی جمهوری‌خواهان را از آن خود کنند و کنترل مجلس سنا را به دست بگیرند.همچنین در این مجلس 2 سناتور مستقل حضور دارند که حاضرند به نفع دموکرات‌ها رای دهند.در صورتی که در رای گیری مجلس سنا مخالفان و موافقان مساوی باشند،نایب رئیس این مجلس رای نهایی را صادر خواهد کرد.

 

بسیاری از جمهوری‌خواهان درباره از دست دادن کرسی‌های حزبشان در مجلس سنا اظهار نگرانی می‌کنند.آن‌ها باور دارند عملکرد نامزد جنجالی این حزب دونالد ترامپ،می‌تواند بر انتخابات سنا نیز تاثیر بگذارد.

 

رقابت‌های انتخاباتی فرمانداری ایالت‌های آمریکا

 

روز 8 نوامبر (18 آبان)، 12 ایالت دیگر فرمانداران آینده خود را تعیین خواهند کرد.رای دهندگان در ایالت‌های دلاور، ایندیانا،میزوری،مونتانا،نیو همپشایر، کارولینای شمالی،داکوتای شمالی،اورگان،یوتا،ورمونت،واشینگتن و ویرجینیای غربی به کاندیدا‌های فرمانداری نیز رای خواهند داد.در میان این ایالت‌ها،5 فرماندار برای دور دوم تصدی سمتشان رقابت می‌کنند.

 

رای‌گیری درباره سیاست‌ها

 

در انتخابات 18 آبان،رای دهندگان 35 ایالت به برخی از سیاست‌های در دست بررسی برای اجرا در ایالتشان، رای "آری" و یا "خیر" خواهند داد.مسائلی مربوط به مالیات،آموزش و حداقل دستمزد کارگران از جمله این سیاست‌ها خواهد بود.

 

انتخابات محلی و ایالتی

 

ساکنان 25 شهر در روز 18 آبان در انتخابات شهرداری نیز شرکت خواهند کرد.بالتیمور شهری که پس از کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست شاهد اعتراضات گسترده‌ای بوده است،از جمله این شهرها خواهد بود.

 

روز 18 آبان،شهرداری‌ها در سراسر آمریکا انتخابات شورای شهر را نیز برگزار خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر