c_300_250_16777215_10_images_82292820-71141481.jpg

ترکمن سسی-رئیس اداره ورزش و جوانان بندرترکمن از تعویق رقابت های شتردوانی استان گلستان در راستای حفظ سلامت سواکاران،به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و آبگرفتگی برخی از مسیر این مسابقه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،فرشید استادی کم اظهار داشت: بارش های شدید چهارشنبه شب باعث آبگرفتگی و باتلاقی شدن برخی از مسیر مسابقات شتردوانی شده است.

وی اظهارداشت: این رقابت قرار بود ساعت 14 امروز در مسیر روستای سیجوال به شهر بندرترکمن به مسافت 2200 متر برگزار شود که هم اینک به دلیل وضعیت آب و هوا و ادامه بارش ها و ضرورت حفظ سلامت سوارکاران و شترهای شرکت کننده، این مسابقات به مدت یک هفته به تعویق افتاده است.

رئیس ورزش و جوانان بندرترکمن اضافه کرد که در صورت مساعد شدن شرایط جوی اولین دوره مسابقات شتردوانی گلستان اواخر هفته آینده برگزار خواهد شد.

استادی کم همچنین گفت که تا روز گذشته سوارکاران 21 شتر برای شرکت در این رقابت ثبت نام کرده بودند.

شرایط جوی استان گلستان از عصر چهارشنبه ابری و بارانی شده است، این وضعیت در برخی ساعات با وزش باد شدید همراهی می شد.

امروز نیز هوای مناطق مختلف استان ابری، بارانی و همراه با وزش باد و کاهش دما پیش بینی شده و در مسیر جاده خوش ییلاق در شرق استان (آزادشهر - شاهرود) بارش ها به صورت برف است.

به گزارش ایرنا سابقه برگزاری مسابقه شتردوانی را در منطقه نداریم، اما با توجه به این که بندرترکمن و برخی شهرهای اطراف آن در گلستان از مناطق مستعد پرورش شتر است و نیز علاقه مندی برخی مردم به ورزش سوار کاری، به گفته فرشیدی کم کمیته مسابقات با همکاری تعدادی از حامیان ورزش فعال و قرار شد که این رقابت ها برگزار شود.

این مسابقه در اجرای برنامه های اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان و بزرگداشت سیزده آبان برنامه ریزی شده است.

بندرترکمن واقع در شمال غرب گلستان با دارا بودن دشت های وسیع، صحرا و اراضی یکپارچه یکی از سرزمین های مستعد پرورش شتر محسوب شده و هزاران راس شتر در این منطقه مشاهده می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر